مدیر كل خاورمیانه وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی كه به همراه وزیر امور خارجه آن كشور به ایران سفر كرده است با دكتر اسدی لاری مدیر كل امور بین الملل وزارت بهداشت ملاقات كرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ آقای روبوشه در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت همكاری‌های دو كشور در عرصه‌های مختلف از جمله: بهداشت، آموزش پزشكان و كادر درمانی آفریقای جنوبی، ارائه خدمات به بیماران و انجام جراحی‌های تخصصی بر اهمیت خدمات پیشگیری و ارائه جامع خدمات تاكید كرد.

وی با توجه به نیاز فراوان نظام سلامت آفریقای جنوبی به کادر تخصصی، از جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد تا نسبت به آموزش کادر پزشکی عمومی و متخصصین آفریقای جنوبی اهتمام ورزد.

این گزارش می‌افزاید: مدیرکل امور بین الملل  ضمن استقبال از همکاری نزدیک با کشور آفریقای جنوبی بر آمادگی وزارت بهداشت برای همكاری در زمینه‌ها و عرصه‌های مختلف بهداشت عمومی، صدور تجهیزات پزشکی، آموزش دانشجویان آفریقای جنوبی در رشته پزشکی، توسعه نظام سلامت، برگزاری دوره و کارگاه‌های آموزشی، صادرات دارو ( ژنریک و بیوتکنولوژیک) و مراقبت‌های اولیه بهداشتی  تاكید كرد.

بر اساس این گزارش در پایان این دیدار مقرر شد، پیش نویس یادداشت تفاهم نامه بهداشتی با محوریت موضوعات مورد توافق طرفین از سوی وزارت بهداشت تهیه و تا قبل از سفر وزیر بهداشت آن کشور به طرف آفریقایی ارسال تا  در طی سفر وی به ایران به امضاء طرفین برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار