داروی گیاهی ضد قارچ به نام "فيتو واژکس" که به همت محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و ساخته شده پس از طی مراحل تولید در داروخانه های سطح کشور توزیع شد.

عضو هيات علمي دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت: تا کنون تحقيقات گسترده اي در خصوص گياه سياه دانه در سطح دنيا صورت گرفته اما به مرحله توليد نرسيده و داروي "فيتو واژکس" نخستين داروي گياهي سياه دانه می باشد که به مرحله توليد رسيده است.

دکتر حسن رخشنده افزود: داروي "فيتو واژکس" که به صورت شياف توليد شده است در عفونتهاي قارچي دستگاه تناسلي زنان کاربرد دارد و با همکاري گروه زنان دانشگاه علوم پزشکي مشهد بر روي 100نفر از بيماران تست شده و نتايج بسيار خوبي داشته است.

‌ وي با اشاره به اينکه ایندارو تا 20سال آينده به طور انحصاري به نام جمهوري اسلامي ايران توليد مي شود و کشور ديگري نمي تواند ازاين عنوان استفاده کند گفت:‌ برنامه ريزي شده که دارو "فيتو واژکس" علاوه بر تامين نياز داخلي به کشورهاي ديگر نيز صادر شود.

عضو هيات علمي دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد افزود: ‌بر اساس تحقيقات انجام شده دارو "فيتو واژکس" در بيماراني که نسبت به داروي "کلوتريمازول" مقاومت به درمان داشته اند نيز اثر بخشي بالاتری داشته است./س
 
برچسب ها: دارو ، گیاهی ، ضد ، قارچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.