کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص برد اسپانیا مقابل استرالیا گفت: تیم اسپانیا آغاز خوبی در جام جهانی نداشت اما با برد مقابل استرالیا توانست پایان خوبی رقم بزند.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، افزود:  ترکیب متفاوتی که دل‌بوسکه در بازی مقابل استرالیا در نظر گرفته بود، جواب داد و این تیم توانست استرالیا را شکست دهد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در ادامه بیان کرد: سرمربی اسپانیا برای اینکه تیمش جام جهانی را دست خالی ترک نکند از تورس و ویا دو مهاجم سالهای گذشته در این بازی استفاده کرد و آنها نیز در بازی موفق بودند و گلزنی کردند.

وی تصریح کرد: تیم استرالیا حرفی برای گفتن نداشت و چیزی از این تیم ندیدم این تیم مهاجم اصلی‌اش کهیل را نداشت و مهاجمان دیگر این تیم نتوانستند برای استرالیا گلزنی کنند.

کارشناس فوتبال عنوان کرد: به هر حال پایان عصر تیکی تاکا با برد اسپانیا و خروج از جام جهانی همراه شد.

تجربه بالای هلند منجر به بردنش شد

لطیفی درخصوص ارزیابی‌اش از برد هلند مقابل شیلی گفت: تیم هلند به همراه تیم شیلی پدیده‌های جام جهانی برزیل هستند هر دو تیم فوتبال شناوری ارائه می‌دهند همچنین فلسفه مربیان این دو تیم است.

وی در ادامه بیان کرد: بر این اساس بازی تیم هلند مقابل شیلی جذاب شد. همچنین تجربه بالای هلند باعث شد که این تیم برنده این بازی شود.

لطیفی عنوان کرد: با اینکه تیم هلند فان پرسی بهترین مهاجمش را نداشت اما با ارائه فوتبال شناور تهاجمی توانست این بازی را ببرد. این برد در مرحله بعدی برای هلند حیاتی بود چرا که نمی‌توانست با برزیل میزبان که از حمایت داوران و فیفا برخوردار است روبرو شود.

کارشناس فوتبال کشورمان بیان کرد: به هر حال صعود شیلی و هلند به مرحله بعد به حق بود و آنها در گروهشان جزو بهترین‌ها بودند.

برزیل در فاز دفاع و حمله مشکل دارد

وی در خصوص ارزیابی‌اش از برد پرگل برزیل مقابل کامرون گفت: بازی‌های گروه ‌A از حساسیت زیادی برخوردار بود همانطور که هلند و شیلی دوست نداشتند که با برزیل در مرحله بعد روبرو شوند برزیل هم واهمه داشت که مقابل هلند بازی کند.

لطیفی عنوان کرد:  تیم برزیل هم در فاز دفاع و هم در خط حمله دچار مشکل است به واقع تیم برزیل متکی به نیمار است به هر حال باید بپذیریم که برزیل به هیچ عنوان در سطح برزیل جام‌های گذشته نیست.

وی در ادامه بیان کرد: برزیل در سالهای گذشته ستاره و فوق ستاره زیاد داشت اما امسال در برزیل فوق ستاره‌هایی همچون پله، رونالدو، رونالدینهو و زیکو وجود ندارد. بر این اساس معتقدم که برزیل مدعی شماره یک قهرمانی محسوب نمی‌شود.

لطیفی عنوان کرد: تیم کامرون علیرغم حذف از جام جهانی بازی هجومی و خوبی مقابل برزیل انجام داد اما 4 گل از برزیل دریافت کرد.

وی بیان کرد: تیم کامرون هر زمانی که حمله می‌کرد ساختار برزیل را به هم می‌ریخت برزیل در بازی با کامرون از حمایت داور مسابقه هم برخوردار بوده و یکی از گل‌های این تیم آفساید بود.

حیف شد کرواسی حذف شد

لطیفی در مورد ارزیابی‌اش از برد مکزیک مقابل کرواسی گفت: هر دو تیم جزو تیم‌های خوب گروه‌ A بودند و حیف شد که یکی از آنها حذف شد کواچ سرمربی جوان کرواسی تیم خوبی آماده کرده بود اگر تیم کرواسی در نخستین بازی‌اش با ناداوری مقابل برزیل شکست نمی‌خورد الان یکی از تیم‌های صعود کننده بود.

کارشناس فوتبال تصریح کرد:‌ مکزیکی‌ها با برنامه بازی کردند در حملات فوق‌العاده بودند. مارکز پدیده تیم مکزیک و در چهار دوره از جام جهانی حضور داشته است.

لطیفی بیان کرد: تیم مکزیک با شایستگی به مرحله بعد صعود کرد این تیم در فاز دفاعی خوب منسجم است و یک دروازه‌بان خوب در درون دروازه‌اش دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ حسن تیم مکزیک بر عکس برزیل این است که تیمی وابسته به یک بازیکن نیست برزیل به شدت متکی به نیمار است اما مکزیک اینطور نیست به هر حال باید منتظر بمانیم تا مرحله حذفی جام جهانی شروع شود و بازی‌های فوق‌العاده از تیم‌ها شاهد باشیم.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: فوتبال ، تیم ، برزیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار