شبکه تلویزیونی پرس تی وی دقایقی پیش به نقل از سازمان ملل متحد گزارش داد ظرف هفده روز يکهزار نفر در عراق کشته شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، این شبکه دقایقی پیش به نقل از سازمان ملل متحد گزارش داد ظرف هفده روز يکهزار نفر در عراق کشته شده‌اند.

روپرت کالویل ، از سخنگویان دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به خبرنگاران گفت بین پنجم تا 22 ژوئن دست کم 1075 نفر در خشونت‌های عراق کشته و 658 نفر نیز زخمی شده‌اند. 

وی تاکید کرد این ارقام را باید حداقل آمار تلفات در عراق در نظر گرفت. به گفته این مقام سازمان ملل ، دست کم 757 غیرنظامی در استان‌های نینوا ، دیاله و صلاح الدین  کشته و 599 نفر نیز زخمی شده‌اند. 

این تعداد در اعدام های فوری تایید شده و کشتارهای فراقضایی غیرنظامیان ، نیروهای پلیس و سربازان غیر جنگی کشته شده‌اند.

به گفته کالویل ، دست کم 318 نفر دیگر که لزوما همه آنها غیرنظامی نبودند در بغداد و مناطق جنوبی عراق کشته و 590 نفر نیز زخمی شده‌اند که بسیاری از آنها در دست کم شش بمب گذاری جان خود را از دست دادند.

کالویل گفت علاوه بر این کشتارها ، آدم ربایی های گسترده نیز در این استان‌ها گزارش شده است.  بسیاری از خارجیان، از جمله 48 شهروند ترکیه که از کنسولگری آنکارا در موصل ربوده شدند ، و حدود 40 شهروند هندی شاغل در یک شرکت عمرانی عراق که 18 ژوئن ربوده شدند ، جزو این افراد هستند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، سازمان ، ملل ، عراق ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار