مسئول کمیته نظارت بر طرح تحول نظام سلامت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : نظارت مداوم، ما را بر پیدایش نقاط قوت و ضعف طرح کمک می کند.

دکتر علیرضا ولی زاده در حاشیه بازدید تیم نظارتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانهای دولتی رفسنجان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت : طرح تحول نظام سلامت طرح بزرگی است که در راستای اجرای آن در سطح کشور ، دانشگاههای علوم پزشکی و بیمارستانها همکاری لازم را داشته باشند که بدون همکاری ، طرح با مشکل روبرو خواهد شد.

وی تصریح کرد : : شماره تماس 1590 و یا پیامک 20001590 در راستای رسیدگی به شکایات و مشکلات مشاهده شده توسط بیماران و همراهان در این طرح می تواند یکی از ابعاد کمکی طرح تحول سلامت باشد.

ولی زاده افزود: یکی از مزیتهای رفسنجان در طرح تحول سلامت ، نداشتن بخش و بیمارستان خصوصی است چرا که اگر وجود داشت بیماران به آنجا مراجعه می کردند.

کارشناس اداره ارزشیابی مراکز درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیزدر بازدید از زایشگاه نیک نفس رفسنجان گفت : برای ترغیب مادران به زایمان طبیعی باید همه زمینه ها فراهم باشد.

راحله روح پرور تصریح کرد : با گذشت دو ماه از شروع طرح نظام سلامت ، مشخص نیست که گرایش مردم به زایمان طبیعی چقدر افزایش یافته است ، باید صبر کرد تا این طرح به خوبی در میان مردم محبوب شود.

وی خاطرنشان کرد : از آنجایی که باید ساختار بیمارستانها استاندارد باشد لذا مرکز نیک نفس رفسنجان با استانداردها و فضای فیزیکی بیمارستانها مطابقت ندارد و از فضای کم و تعداد مراجعه کنندگان بالایی برخوردار است.

روح پرور گفت : بسته حمایتی زایمان طبیعی رایگان درطرح نظام سلامت به خوبی در این مرکز در حال اجراست .

وی ادامه داد : یکی دیگر از مشکلات مرکز نیک نفس ، متخصصان زنان و زایمان رغبتی به دخالت در زایمان طبیعی ندارند و معتقدند ماما باید کنترل کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح وزارت بهداشت در راستای ترویج زایمان طبیعی ، ایمن سازی مادران و نوزادان است.

راحله روح پرور افزود : متخصص زنان و زایمان هم باید بپذیرد که دغدغه و مسئولیت بیمار و مادر باردار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تیم نظارت بر بیمارستانهای دولتی کشور ، بیمارستانهای رفسنجان را مورد بررسی قرار دادند./س

برچسب ها: طرح ، نظام سلامت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.