با اجرای طرح مکمل یاری آهن در دختران دبیرستانی و غنی سازی آرد‌ها با آهن و اسید فولیک میزان کم خونی در دختران و زنان جامعه به طور معناداری کاهش یافته است.

دکتر زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مکمل‌ یاری آهن و اسید فولیک در کل کشور به صورت 100 درصد در دختران دبیرستانی و در 40 درصد دختران مقطع راهنمایی که دوره اول محسوب می‌شوند، هفته‌ای دو بار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در بررسی ملی وضعیت ریزمغذی افراد جامعه نشان داده شده که بعد از ده سال میزان کمبود آهن و اسید فولیک در دختران و زنان کاهش چشمگیری داشته است، افزود: این موفقیت مدیون مکمل یاری‌ آهن در دختران دبیرستانی و غنی سازی آرد‌های نان با آهن و اسید فولیک بوده است.

عبدالهی ادامه داد: برنامه بعدی وزارت بهداشت غنی سازی آرد با ویتامین A و D است که تا آخر سال به صورت پایلوت در دو استان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از شیرهای موجود در بازار با ویتامین D و کلسیم غنی شده‌اند، اظهار داشت: اما قیمت بالای این نوع لبنیات باعث شده که مردم قدرت خرید این نوع محصولات را نداشته باشند،‌ به همین دلیل تصمیم گرفته شده که نان مصرفی مردم که غوت غالب مردم محسوب می‌شود، با A و D غنی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.