به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت مجری پرتال جامع خودرو کشور، حجم فروش محصولات خودروسازان بزرگ کشور از طریق پرتال ww.iranecar.com در سه ماهه نخست سال گذشته 15 هزار میلیارد ریال بوده است که این رقم به بیش از 2 برابر در سه ماهه اول امسال افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، مبلغ کل فروش اینترنتی خودرو در سال گذشته 88 هزار میلیارد ریال بوده و در مجموع از ابتدای فعالیت پرتال جامع خودرو تاکنون بیش از 238 هزار میلیارد ریال خودرو از طریق این پرتال به فروش رسیده است.
از مزایای فروش اینترنتی خودرو می توان به دسترسی آسان و سریع و ایجاد شرایط یکسان برای متقاضیان خودرو، افزایش سرعت خرید خودرو و نیز بهبود امنیت و فرایند تنظیم بازار خودروی کشور اشاره کرد.
لازم به ذکر است، پرتال جامع خودروی کشور به استناد ماده 79 قانون تجارت الکترونیکی مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1382 و ماده 37 برنامه جامع توسعه تجارت الکترونیکی کشور مصوب هیات وزیران در سال 1385 راه اندازی شده است.
در این خصوص وزارت صنایع و معادن وقت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ماموریت داد به منظور مرتبط ساختن فعالان صنعت خودرو و ارایه خدمات در حوزه تجارت الکترونیکی و همچنین اطلاع رسانی درباره بازار خودرو و صنایع وابسته، این پرتال را راه اندازی کند.
پرتال جامع خودرو کشور تاکنون موفقیت های بسیاری را در عرصه تجارت الکترونیکی به ویژه در عرصه فروش محصولات سواری و تجاری شرکتهای بزرگ خودروساز کشور کسب نموده است.
انتهای پیام /