رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور از شناسایی بیش از 1500 نخبه مهارتی در کشور خبرداد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در نخستین جشنواره کارآفرینان واستعدادهای برتر مهارتی که در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد گفت: یکی از بهترین روش های شناسایی نخبه‌گان مهارتی درکشور که در سه سطح شهرستانی، استانی وکشوری صورت می‌گیرد برگزاری مسابقات ملی مهارت است که با استفاده از این روش تاکنون بیش از 1500 استعداد برتر مهارتی در کشور شناسایی و معرفی شده اند.

وی افزود: این استعدادها علاوه براینکه دارای مدرک علمی هستند از مهارت‌ها و توانایی‌های ویژه‌ای نیز برخوردار هستند و توانایی کارآفرینی و اختراع را نیز دارند.

وی درادامه تصریح کرد: این افراد قادر خواهند بود که در بخش‌های مختلف به ویژه در صنایع کشور موجب ارتقای بهره وری شوند از این رو از تمامی فعالان و صاحبان صنایع در کشور می‌خواهیم از این استعدادها استفاده کنند.

پرند همچنین از ثبت 300 اختراع از سوی مربیان، کارآموزان و مهارت آموزان کشور خبرداد و اظهار داشت: ایجاد کریدور تجاری سازی در سازمان از جمله برنامه‌های پیش روی سازمان است همچنین در صدد ایجاد مراکز رشد برای راه اندازی این کریدور هستیم. تا نسبت به تجاری سازی به ویژه دربخش اختراعات نیز اقدامات صورت بگیرد.

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور درضرورت ایجاد اشتغال با مدیریت جهادی تاکید کرد و افزود: اجرای طرح آموزشی تولید، بازاریابی و فروش که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق مهر امام‌رضا (ع) بخش تعاون، معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی، بهزیستی و کارآفرینان صورت گرفته روشی جدید برای ایجاد اشتغال ضربتی در کشور است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش کارآفرینان  و استعدادهای برتر مهارتی و تجلیل از کارآفرینان درخصوص انتخاب این نخبه گان برتر گفت: شاخص‌های اختراع وتجاری سازی، شرکت در مسابقات جهانی، ملی واستانی مهارت ، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، تدوین استانداردهای آموزش فنی وحرفه‌ای و سابقه آموزشی و کارآفرینی از جمله معیارهای انتخاب نخبگان مهارتی بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور خاطرنشان کرد: با برگزاری همایش‌هایی در راستای حمایت از کارآفرینان و نخبه‌گان مهارتی در مسیر حمایت بیشتر از این افراد گام‌های موثری برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار