عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بر لزوم فعال سازی مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان همکاری‌های اسلامی نسبت به دفع این اقدامات خطرناک در عرصه دیپلماسی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، هادی شوشتری نماینده مردم قوچان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه 4 تیر با تبریک نزدیک شدن ماه مبارک رمضان گفت: ظهور گروهک تروریستی داعش در بخشی از جغرافیایی جهان اسلام یکی از تهدیدها و خطرات بزرگی است که در فراروی جهان است.
 
وی ادامه داد: اسلامی که مصلحان جهان اسلام در دوره‌های اخیر از سید جمال الدین اسدآبادی تا امام محمد عبده و در راس آن حضرت امام(ره) بودند و در راستای ارائه اسلام عقلانیت خردگرایی و رحمانیت بودند.
 
شوشتری تاکید کرد: گروهک تروریستی داعش دستش تا مفرغ به خون صدها انسان معصوم و بی‌گناه آلوده است و با هدف انحراف افکار عمومی جهان اسلام از اولویت اول مسلمین یعنی قدس شریف و فلسطین که به عنوان آزادی‌خواهان جهان اسلامند چنین اقدامات وحشیانه‌ای را انجام می‌دهند.  
 
شوشتری بر لزوم فعال سازی مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان همکاری‌های اسلامی نسبت به دفع این اقدامات خطرناک در عرصه دیپلماسی تاکید کرد.
 
وی اضافه کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه باید راهبرد همه ما باشد.
 
وی با بیان اینکه با نگاه به فعل و انفعالات در سپهر جهانی و محیط منطقه‌ای ما را به این استنتاج منطقه‌ای می‌رساند که باید با انسجام بخشی به بخش داخلی حضوری موثر و کارآمد در سطوح منطقه‌ای و جهانی داشته باشیم گفت: بعضا در مجامع‌ها و تریبون‌های عمومی با ادبیات نامناسبی به رئیس قوه مجریه که خود از مبارزین قبل از انقلاب و مجتهدی از حوزه علمیه قم و چهره آکادمیک می‌باشد و در عرصه‌های قبل و بعد از انقلاب حضوری موثر داشته است مورد خطاب قرار می‌گیرد.
 
شوشتری تاکید کرد: از همه فعالان سیاسی، مدیران و صاحبان فکر و نظر می‌خواهم که با همدیگر با نگاه دقیق و متین سخن بگویند و به جای فرسایش‌‌ها وقت و انرژی خود را روی کارایی سیستم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی صرف کنند.
 
وی با مورد توجه قرار دادن مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: سه فرآیند مذاکرات هسته‌ای با 1+5 به نگارش متن رسیده و در حقوق بین‌المللی سخت‌ترین بخش نگارش متن است که دیدگاه‌ها و نظرات موافق و مخالف در مذاکرات پس از طی فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در مراجع بالادستی توسط شورای عالی امنیت ملی وجود دارد.
 
وی افزود: باید از این پروژه ملی و از نمایندگان خود در میز مذاکرات هسته‌ای که گروه 1+5 در برگیرنده 5 کشور دارای کرسی حق وتو در سازمان ملل متحد هستند حمایت کنیم تا با تکیه بر پشتوانه ما بتوانند از حقوق حقه خود در این مرحله حساس تاریخی دفاع کنند.  
 
شوشتری خاطر نشان کرد: در عرصه اقتصادی یکی از چالش‌های نرخ بالای بیکاری جوانان است و متاسفانه می‌بینیم دانش آموختگان با داشتن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بیکارند مسئولین اجرایی باید در این مورد جوابگو باشند.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار