استاد مرکز تخصصی نماز قم گفت: اقامه نماز اول وقت نه تنها به آرامش افراد کمک می‌کند بلکه به کارآمدی نیروی انسانی مشغول در ادارات و نهادها نیز منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت‌الاسلام عبدالله بحرینی دیروز در کارگاه آموزشی بانوان کارمند شهرداری اردبیل با محوریت نماز اظهار داشت: نماز جامع‌ترین عبادت الهی است که در آن می‌توان همه فضیلت‌های انسانی، ارزشی و حتی ظاهری را مشاهده کرد به طوری که در سایه نماز انسان به سرعت می‌تواند جایگاه‌های فضیلت و برتری را طی کند.

وی از نماز به عنوان رکن رستگاری انسان در دنیا و آخرت یاد کرد و افزود: اگر نماز هر فرد در جامعه درست و شایسته باشد در سایر زمینه‌ها می‌تواند به مرحله رستگاری و حرکت عبودی ارزشمند دست پیدا کند.

استاد مرکز تخصصی نماز قم راه‌اندازی این مرکز در قم را نتیجه تلاش‌های حجت‌الاسلام قرائتی بیان کرد و ادامه داد: مرکز تخصصی نماز قم تاکنون نسبت به برگزاری چندین دوره آموزشی نماز در سطح استان‌های کشور اقدام کرده که حضور در اردبیل در راستای تداوم برگزاری این دوره‌هاست.

بحرینی با اشاره به ضرورت‌های نیاز انسان به عبادت و پرستش خداوند متعال خاطر نشان کرد: این مقوله را می‌توانیم در یک بحث علمی و ارتباطی بسیار دقیق پیش ببریم.

وی در ادامه مواردی همچون ضرورت یاد و ذکر خدا، جلوگیری از منکرات، عبودیت و خشوع در پیشگاه مقام ربوبیت، شادابی روح انسان و... را از جمله اهداف و راز و رمز نهفته در امر نماز خواندن دانست و افزود: اگر نماز در قالب و زمان خاص خود انجام شود این اهداف تأمین می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: اردبیل ، اقامه ، نماز ، اول ، وقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.