رئیس دبیرخانه شورای‌ عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: اقدامات اجرایی درباره وضعیت ایرانیان زندانی در خارج از کشور برعهده وزارت خارجه است.

"سیدجوادقوام شهیدی" رئیس دبیرخانه شورای‌ عالی امور ایرانیان خارج از کشور در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، درباره زمان برگزاری دیدار روسای قوای سه‌گانه با ایرانیان خارج از کشور گفت: برای انجام این دیدار باید مقدمات لازم فراهم شود، در حال حاضر یکسری از برنامه‌ها و فعالیت‌های لازم در راستای برگزاری این دیدار در دبیرخانه شورای‌عالی امور ایرانیان خارج از کشور در حال انجام است تا مقدمات لازم برای برقراری این دیدار برگزار شود.

وی افزود: در جهت دیدار ایرانیان خارج از کشور با روسای قوای سه‌گانه بایستی یک کار کارشناسی دقیق درباره مباحث حقوقی و اجرایی صورت گیرد تا زمان برای انجام این دیدار فراهم شود که این موضوع در حال حاضر از سوی کارشناسان ما در حال پیگیری است و امیدواریم در زمان مشخصی بتوانیم این دیدار را برگزار کنیم.
 
شهیدی درباره پیگیری وضعیت زندانیان ایرانی خارج از کشور از سوی دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: کمیته‌ای در این شورا و یک کمیته در وزارت خارجه مسئولیت پیگیری وضعیت ایرانیانی که در خارج از کشور در زندان به سر می‌برند را برعهده دارند.
 
دبیر شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه انجام اقدامات لازم درباره وضعیت ایرانیان زندانی در خارج از کشور نیازمند انجام فعالیت‌های سیاسی و دیپلماتیک است و اعتبارات مخصوص به خود را می‌طلبد، شاهد بودیم که در سال جاری بخشی از این اعتبارات از سوی دولت به وزارت خارجه اختصاص پیدا کرد و ما انشاءالله شاهد پیگیری وضعیت ایرانیان زندانی از سوی این وزارتخانه خواهیم بود.
 
شهیدی تاکید کرد: انجام اقدامات اجرایی درباره وضعیت ایرانیان زندانی در خارج از کشور برعهده وزارت خارجه است و این وزارتخانه در این حیطه مسئولیت را برعهده دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار