مدیر امور باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از برداشت 300 تن گیلاس از باغات این استان خبر داد.

حمیدرضا منصوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد، با اشاره به وجود 185 هکتار باغ درختان گیلاس در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در حال حاضر حدود 120 هکتار از این باغات بارور هستند.

وی متوسط عملکرد محصول باغات گیلاس استان را دو و نیم تن در هکتار اعلام و پیش بینی کرد: محصول امسال باغات گیلاس این استان با 10 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به 300 تن برسد.

مدیر امور باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، انواع تک دانه، زرد دانشکده و سیاه مشهدی را از ارقام محصول گیلاس این استان برشمرد.

منصوری با بیان وجود 100 هکتار معادل 60 درصد از باغات گیلاس این استان در حاشیه رودخانه زاینده رود در شهرستان های سامان و بن، گفت: مابقی سطح زیرکشت درختان گیلاس استان در باغات شهرستان های شهرکرد، کیار، بروجن و اردل قرار دارد.

وی اضافه کرد: محصول گیلاس باغات این استان، به دلیل رشد در محیط کوهستانی و خنک و بهره مندی از آب کافی در زمان گلدهی درختان، از کیفیت، طعم، مزه و رنگ ممتاز و مرغوبی خوردار می باشد.

منصوری افزود: محصول گیلاس چهارمحال و بختیاری، علاوه بر تأمین مصرف بازار استان، روانه بازارهای اصفهان، تهران و خوزستان می شود.

برداشت گیلاس در استان چهارمحال و بختیاری، از اواخر اردیبهشت آغاز و تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

در حال حاضر 48221 هکتار باغ در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد که 40 هزار هکتار آن بارور می باشد./س

برچسب ها: گیلاس ، برداشت ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.