مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: در دهه فجر سال جاری نمایشگاه صنایع دستی بانوان در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، مریم دهقان در جمع خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: بانوان آذربایجان غربی سرچشمه بسیاری از هنرها و صنایع دستی قلمداد می‌شوند به طوریکه دهه فجر سال جاری با هدف نمایش توانمندی‌های زنان و دختران استان‌مان نمایشگاه صنایع دستی برپا خواهد شد.
وی تصریح کرد: استان ما به دلیل داشتن قدمتی طولانی و سابقه تاریخی مهد بسیاری از هنرها و فنون محسوب می‌شود به طوریکه باید در راستای معرفی این هنرها و قابلیت‌ها گام‌های بلندی برداشته شود لذا در این نمایشگاه فرصتی برای معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های بانوان به دست خواهد آمد.
این مسئول خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های دیگر ایام‌الله دهه فجر نشست زنان نخبه و فرهیخته با مقام عالی استان است به طوریکه در این نشست با استاندار پیرامون مسائل مختلف به گفت و شنود خواهند پرداخت از این رو انتظار می‌رود خروجی مطلوبی دربر داشته باشد.
وی به اهمیت تجلیل از مادران شهید در این ایام اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام تجلیل از 33 مادر شهید است به طوریکه تلاش خواهد شد مادران شهدایی که تاکنون توسط دستگاه‌های مختلف شناسایی و مورد تجلیل قرار نگرفته‌اند امسال از آنها دیدار به عمل آید.
این مسئول به برگزاری همایش انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، رسالت و منزلت زن هم اشاره کرد و افزود: مجریان و برپاکننده‌های همایش مذکور نهایت تلاش خواهند کرد و با اجرای برنامه‌های مختلف جایگاه زن در پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی را تبیین کنند، همچنین نقش زنان در برهه جنگ نرم به طور گسترده تحلیل شود.
دهقان ادامه داد: دوره آموزشی ویژه نمایندگان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود به طوریکه در این دوره آموزشی مباحث مورد نیاز برای ارتقای توانایی‌‌های بانوان با حضور اساتید مطرح خواهد شد تا برای ایفای نقش در داخل و خارج از منزل بیش از بیش موفق شوند.
این مسئول گفت: مسئول امور بانوان دستگاه‌های اجرایی بیش از 150 برنامه برای برگزاری در این ایام پیشنهاد کرده‌اند که بعد از انجام دادن بررسی‌های لازم بهترین و متنوع‌ترین برنامه‌ها در کمیته زنان ستاد بزرگداشت دهه فجر با مشارکت نمایندگان اداره‌ها به مرحله اجرا درخواهد آمد.
مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت: بانوان در پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی و به زیر کشیدن حکومت ستم‌شاهی پا به پای مردان تلاش کردند، از این رو می‌طلبد در راستای انعکاس جایگاه زنان در پیروزی انقلاب و حراست از آن رسانه‌‌ها به طور مستمر تلاش کنند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.