عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : بسیجیان اساتید تنها سربازان سنگر معرفتی در راستای حفظ ارزشهای اسلام و نظام جمهوری اسلامی فعالیت های خود را سازماندهی کرده اند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت : جامعه علمی کشور مجروح است ودانش اسلامی باید به دانشگاهها و مراکز علمی کشور تزریق شود .

حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا با بیان تفاوت میزان اساتید علمی شهید در دوران دفاع مقدس و افزایش تعداد آنها در عصر حاضر در قالب یک مجموعه با برخورداری از ساختار سازمانی ، گفت : دوگانگی بین نظام علمی مدرن و فرهنگ عمومی پدید اورنده این تفاوت بود .

وی با اشاره به جایگاه جامعه علمی ایران اسلامی به عنوان بخشی از جهان اسلام ، تصریح کرد : نهاد های مختلف علمی کشور در راستای تحقق ارزشهای انقلاب اسلامی به ویژه در ابعاد فرهنگی و علمی در یک خط قرار گرفته است .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب اجتماعی در افق سیاست اضافه کرد : با وجود تحریم ها و فشار های دشمن در جبهه های مختلف و مواجه شدن با ناهنجاری های سیاسی و نظامی از سوی غرب و شرق مسیر رشد و تعالی و بالندگی را در پیش گرفته است .

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا در ادامه این مطلب افزود : انقلاب اسلامی در ابعاد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی به ویژه موضوع تحریم ها در برابر حجمه غرب و شرق و در ساختار کلی جهان همانند دوران دفاع مقدس در برابر توطئه های جدید دشمن با ساختار متفاوت مدرن نسب به گذشته مقاومت و ایستادگی می کند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با رونمایی از جایگاه بسیج اساتید با ساختار فرهنگی و علمی و به دور از قالب نظامی این قشر از جامعه علمی و فرههگی کشور را تنها سربازان فعال در سنگر های علمی و معرفتی نام برد و ابراز داشت : بسیج اساتید با برخورداری از روحیه بسیجی و زیر سایه ولایت فقیه اقدامات خود را در جریان تحقق اهداف انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تنظیم کرده است .

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا با تاکید بر فرموده های مقام معظم رهبری در مورد اهمیت اسلامی شدن دانشگاهها ، محور اصلی این صحبت ها تنها نوع پوشش و ایجاد نماز خانه در فضای دانشگاهها نبود بلکه براین موضوع نظر داشتند که دانشگاهها و مراکز علمی باید از علم اسلامی برخوردار شند ، اظهار داشت :تجهیز دانشگاهها و مراکز علمی با علوم اسلامی می تواند به این مراکز برچسب دانشگاه اسلامی بزند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه ولایت فقیه را در انقلاب اسلامی به عنوان یک علم مطرح کرد ، خاطر نشان کرد : با خلق انقلاب اسلامی جغرافیای سیاسی و معرفتی جهان دست خوش تغییر و تحولاتی اساسی شد ./س


برچسب ها: بسیجیان ، سربازان ، معرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.