تفاهم نامه ی همکاری‌ها‌ی مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران و مرکز آموزشهای مجازی سازمان بسیج مستضعفین در زمینه ی اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد امضا شد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، تفاهم نامه‌ی همکاری‌ها‌ی مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران و مرکز آموزشهای مجازی سازمان بسیج مستضعفین با هدف استفاده‌ی کارآمد از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مرکز آموزشهای مجازی سازمان بسیج مستضعفین و سایر توانمندی‌های موجود آن مرکز علمی در امر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها از طریق اجرای برنامه‌های پیشگیری اولیه در برابر آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد بین دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مرکز آموزشهای مجازی سازمان بسیج مستضعفین منعقد شد.
 
موضوع این تفاهم نامه همکاری و استفاده از امکانات طرفین به منظور اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از فضای مجازی حلقات صالحین در آگاهی بخشی و تربیت نسل جوان و خانواده‌های آنها با توجه به جنگ نرم فرهنگی دشمنان علیه کشور است.

این تفاهم نامه به مدت دو سال و در 5 زمینه‌ی حمایت از تحقیق، نگارش و تولید محتوای آموزشی پس از نیاز سنجی های دقیق،‌حمایت از راه اندازی پایگاه‌های اطلاع رسانی در امر فرهنگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد ، حمایت از برگزاری دوره‌های آموزش مجازی برای کارکنان دولت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مربیان و اساتید حلقات صالحین و برگزاری اردوهای آموزشی و تربیتی برای اعضای حلقات صالحین است. 

احمد ربیع زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در این مراسم گفت: دشمن با دو ابزار ابتذال و اعتیاد به جنگ با ما برخواسته است با توجه به اینکه شعار سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است امروزه فعالیت‌های فرهنگی ضرورت جامعه‌ی ماست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آگاهی سازی خطرات اعتیاد برای جامعه ضروری است گفت:‌ در بخش آگاه سازی از اعتیاد و گرایش مصون سازی افراد جامعه و کاهش آسیب در خانواده‌هایی که آلوده به اعتیاد شدند اهمیت ویژه دارد لذا ما تلاش می‌کنیم اطلاعات جامعه و افراد جامعه را با بهره گیری از ظرفیت و توان بسیجیان به ویژه حلقات صالحین آگاهی جامعه را بالا ببریم و آن را از خطرات زیاد مصون بداریم.
 
ربیع زاده همچنین بیان داشت: با توجه به ظرفیت بسیار بالای بسیج در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی، به عنوان بسیج سازندگی و طلاب، دانشجویان و مدارس در حوزه‌های مختلف این ظرفیت را در مرکز فضاهای مجازی بسیج ارائه و گسترش دهیم می‌توانیم فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی دیگر در فضاهای مجازی را تحقق بخشیم.

وحید غفارزاده نماینده مزکز آموزش مجازی سازمان بسیج مستضعفین نیز در این جلسه گفت: بعد از ورود آمریکا به افغانستان میزان تولید مواد مخدر در این کشور 15 برابر شده است این رقم می‌تواند مصداق بارز جنگ فرهنگی از طریق ابتلای افراد جامعه‌ی مسلمان به اعتیاد باشد.
وی در ادامه افزود: این فضا که بدون سرو صدا و آرام جوان ما وارد آن شود یکی از نقشه‌‌های دشمن است که با ورود بسیج به صورت فعال تر در حوزه‌ی آگاهی بخشی در زمینه‌ی پیشگیری از اعتیاد این اتفاق نیوفتد. 

غفارزاده همچنین اظهار داشت: آموزش در فضای مجازی یک شاخصه‌ی بارز دارد که کاهش سرعت و افزایش روزافزون دانش بدون توجه به محدودیت‌های جغرافیایی است و ما تلاش می‌کنیم این آموزش‌ها برای همه‌ی افراد که مبتلایان به اعتیاد و چه کسانی که در معرض آن هستند فراهم شود.

در این آموزش‌ها سی هزار استاد عضو هیئت علمی دانشگاه ها 18 میلیون نفر از بسیج دانش آموزی ، بسیج ادارات، بسیج کارگری، بسیج طلاب و در مجموع 22 قشر از بسیج در معرض این آموزش ها قرار خواهند گرفت .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار