استاندار یزد در اجلاس مهندسی معماری معدن، یکی از مشکلات موجود را خام فروشی معادن و منابع معدنی دانست و تصریح کرد: باید بتوانیم فراوری معادن را گسترش دهیم و همچنین آنچه که تولید می شود را از مسیر این فراوری، ارزش افزوده ببخشیم و در نهایت، همین امر موجب جلوگیری از خام فروشی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

  سيد محمد مير محمدي با اشاره به آمار اعلام شده در خصوص ذخایر معدنی استان گفت: ذخایر استان طبق آمارهای اعلام شده یک و سه دهم میلیارد تن و ذخیره احتمالی آن 5 میلیارد تن است و تا کنون 840 میلیارد تومان در معادن استان سرمایه گذاری شده و امیدواریم سرمایه گذاری بیشتری را در استان یزد و در امر معادن شاهد باشیم.

عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در ادامه، حضور معدنکاران و صنعتگران و برگزاری این همایش توسط سازمان نظام مهندسی معدن در دانشگاه را، نوید بخش این پیام دانست که معدن کاران، صنعتگران و دانشگاهیان می توانند دست به دست هم دهند و چرخه بهره وری صحیح و درست از منابع و معادن را تکمیل نمایند و در این فرایند، این نقطه معلول موجود را با این چرخه کاملی که امروز در این همایش مشاهده میکنیم تکمیل کنند تا بتوانیم از ذخائر معدنی استان ، بهترین بهره وری را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: صنعتگران استان باید با تجربه و تخصص خود در تبدیل معادن به فراورده ها و محصولات متنوع تلاش کنند و دانشگاهیان استان نیز با تزریق علم به فعالیتهای صنعتگران، ارزش افزوده فعالیتهای صنعتی و معدنی را افزایش دهند.

استاندار افزود: وقتی یک واحد از یک ماده ای با یک ارزش پایین به فروش می رسد و همان ماده با فراوری و اعمال علوم ذیربط ،چندین برابر ارزش می یابد، اینجاست که نقش علم ، دانشگاه و پژوهش در ارزش افزوده بخشیدن به منابع، بیشتر مشخص می شود.

میرمحمدی یکی از مشکلات موجود را خام فروشی معادن و منابع معدنی دانست و تصریح کرد: باید بتوانیم فراوری معادن را گسترش دهیم و همچنین آنچه که تولید می شود را از مسیر این فراوری، ارزش افزوده ببخشیم و در نهایت، همین امر موجب جلوگیری از خام فروشی خواهد شد.

وی ضمن برشمردن امکان تحقق این امر در محیط دانشگاهی خاطر نشان نمود: امروز حضور دانشگاهیان، صنعتگران و معدنکاران در کنار هم این پیام گویا را دارد که این مجموعه دست به دست هم داده تا اولاً معدن داران از خام فروشی دوری کنند و ثانیاً صنعتکاران استان بتوانند در توسعه و گسترش تنوع محصولات صنعتی به محصولات جدید و با ارزشی دست یابند و در نهایت در ارتباط با دست آوردهای صنعتی، بالاترین قیمت ارزش افزوده را به دست آورند و این پیام دلنشینی هم برای مردم ، هم کشور و هم برای معدنکاران و صنعتگران استان است.

میرمحمدی خاطر نشان نمود: نه تنها با این رویه صنایع پایین دستی را گسترش داده ، اشتغال زایی نموده و درامد بالایی کسب می کنیم بلکه از این مسیر رونق اقتصادی را در استان تقویت خواهیم نمود و با افزایش رونق اقتصادی ، افزایش درآمد، رفاه و آسایش در زندگی مردم و امکانات عمران و آبادی بیش از پیش استان نیز فراهم خواهد شد.

استاندار یزد تاکید نمود: امروز در این مکان دانشگاهی باید شاهد چنین دستاوردی باشیم و من اطمینان دارم که با حضور مجربین ، متخصصین و خبرگان امر معدن،صنعت و مراکز دانشگاهی که در این مکان گرد آمده اند، شاهد دستاورهای فراوان این همایش خواهیم بود و استان یزد و دیگر استانها از رویه هایی که منجر به ارزش افزوده بشتر در بحث معادن می شود بهره مند خواهند شد.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود: تا با همت و تلاش مضاعف، رتبه استان از منظر صنعت و معدن و دستاوردهای معدنی در ردیف اول کشور قرار گیرد و بتوانیم برند ارزش افزوده در بخش صنعت و معدن را به نام استان یزد ثبت کنیم.

برچسب ها: ذخایر ، معادن ، یزد ، خام فروشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.