نخست وزیر لبنان بر آمادگی کشورش برای گسترش روابط و همکاری‌ها با تهران تاکید کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس‌تی‌وی، "تمام سلام" نخست وزیر لبنان در دیدار با "محمد فتحعلی" سفیر ایران در بیروت راهکارهای گسترش همکاری های دو جانبه و همچنین تازه ترین تحولات لبنان و منطقه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

نخست وزیر لبنان ضمن اشاره به حملات تروریستی اخیر در این کشور تاکید کرد: تروریست ها در پی از بین بردن امنیت و ثبات لبنان هستند و احزاب سیاسی لبنان باید برای مقابله با اقدامات تروریستی همکاری کنند.

وقوع انفجار در روز سه شنبه در حومه بیروت موجب کشته شدن یک مامور امنیتی و زخمی شدن حداقل 20 نفر دیگر شده است. این بمب در نزدیکی یک پست بازرسی و یک کافه پر از تماشاگران مسابقات جام جهانی فوتبال منفجر شد.

لبنان در ماه های اخیر شاهد تاثیرات منفی ادامه بحران در سوریه بوده است. در 20 ژوئن نیز انفجار بمب در ایست بازرسی پلیس در بزرگراه بیروت دمشق نیز موجب مرگ یک مامور پلیس و زخمی شدن 32 نفر دیگر شد.

سفیر ایران در لبنان نیز ضمن محکوم کردن حملات تروریستی اخیر در لبنان با خانواده های قربانیان این حوادث ابراز همدردی کرده است. 

فتحعلی رژیم صهیونیستی را "دشمن اصلی جهان اسلام" دانست و گفت: بحران اخیر در منطقه تلاشی از سوی دشمنان برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان است و دشمنان قصد دارند با این اقدام خود توجه جهانی از جنایات رژیم صهیونیستی را منحرف کنند.

وی ضمن تاکید بر روابط برادرانه و دوستانه دو کشور خواستار اجرای سریع توافقنامه های امضا شده بین ایران و لبنان شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار