فرسار با بیان اینکه طبق یکی از بسته های طرح تحول باید امکانات بهداشتی و درمانی برای حاشیه نشین ها ایجاد شود، گفت: سرشماری جمعیت حاشیه نشین تحت پوشش دانشگاه آغاز شده تا با اطلاع از تعداد جمعیت اقدامات لازم در نظر گرفته شد.

احمدرضا فرسار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از بسته‌های طرح تحول سلامت ایجاد امکانات بهداشتی و درمان برای حاشیه نشین شهرهای بزرگ است که در این راستا از دو هفته سرشماری در حاشیه نشین جمعیت تحت پوشش دانشگاه شهید بهشتی آغاز شده و در تلاش هستیم تا آغاز ماه مبارک رمضان آن را به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی ها از جمعیت حاشیه نشین تحت پوشش 500 هزار نفر است، افزود: آموزش دادن برای این افراد برای خود مراقبتی است تا در کنار این آموزش امکانات بهداشتی و درمانی نیز برای  آنها فراهم کنیم.

 فرسار خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم برای این جمعیت سیستم ارجاع هم ایجاد کنیم تا بتوانیم از این طریق به سلامت این افراد کمک کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
پزشک صادق
۱۷:۲۰ ۰۵ تير ۱۳۹۳
استاد ارجمند به نکته مهمی اشاره فرمودید ما هنوز در وزارت بهداشت به مهاجرت عظیم روستائیان وشهرستانی ها توجه نمیکنیم ومدعی عدم نیاز به متخصص در تهران وکلانشهرها هستیم ودست از سرروستاها وشهرستانهای خالی از جمعیت برنمیداریم وحتی با به باد دادن بیت المال در این شهرها اقدام به ساخت بیمارستان ومرکز بهداشتی روستایی وخانه بهداشت وافتتاح آنها میزنیم؟بیائیم با گسترش سلامت در شهرهای بزرگ به داد مهاجرین که دلائل قانع کننده برای مهاجرت دارند برسیم واز پزشکان متخصص طرحی بیکار وبی ثمر شهرهای خالی از جمعیت استفاده کنیمانشااله