از این بسته می‌توانيد بهترين و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای اين هفته دريچه را دانلود کنيد؛ نرم افزارهایی که به انتخاب شما کاربران محترم جمع آوری شده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بسته هفتگی جمعه‌ها شما را با بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها آشنا می‌کند. نرم افزارهای کاربردی برای گوشی‌های همراه سیستم عامل اندروید و IOS گرفته تا رایانه که در هفته گذشته جزو پرکلیک‌ترین‌های صفحه دریچه فناوری اطلاعات در یک هفته گذشته بود.

 

 



 

برای رایانه؛

شاید برای شما هم پیش آمده است که اطلاعات مهم و ارزشمند خود را به اشتباه در عرض چند ثانیه پاک کرده باشید و برای بازیابی آن نرم افزارهای متعددی را امتحان کرده باشید ولی نتوانید آن‌ها را بازیابی کنید. برای بازیابی آن‌ها دریچه نرم افزار R-Studio Network Edition را معرفی می کند که ابزاری قدرتمند در زمینه بازیابی اطلاعات برای متخصصان، مهندسان سیستم و مدیران شبکه می‌باشد با این نرم افزار می‌توان داده‌ها و اطلاعات مختلف از دست رفته از TCP/IP را بازیابی کرد. از ویژگی‌های جالب این نرم افزار پشتیبانی از فایل های FAT (FAT12, FAT16, FAT32), NTFS, NTFS5 است.

 


 

برای رایانه؛
نرم افزار تقویم شمیم یار به عنوان اولین تقویم کاملاً مذهبی دسکتاپی در فضای مجازی ، توسط انجمن گفتگوی دینی وابسته به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با محتوایی جامع و مفید طراحی و چند سالی است که به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. همچنين با توجه به درخواست کاربران، اوقات شرعی را از 310 شهر کشور به بيش از 1200 شهر کشور افزایش داده شده است و همچنین به دلیل استقبال فارسی زبان خارج از کشور، اوقات شرعی بیش از 2500 شهر خارج از کشور را نيز تهيه و به تقویم اضافه شده است.
 

 


 

عملكرد كارت گرافيك رايانه را ارتقا دهيد؛
حتما می دانید که یکی از موارد اصلی در نصب انواع بازی ها، قدرت کارت گرافیک در اجرای آن بازی است، NVIDIA یکی از بزرگترین شرکت های سازنده کارت های گرافیک حرفه ای در بازار جهان است، حالا اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید بازی های گرافیکی و متنوع را بر روی رایانه خود نصب کنید و آن ها را به آسانی و با بهترین کیفیت ممکن اجرا کنید نرم افزار Nvidia GeForce Experience را به شما پیشنهاد کنیم. برنامه با آنالیز و بررسی وضعیت تنظیمات کارت گرافیک، آن را به گونه ای تنظیم می کند تا بازی ها به بهترین شکل اجرا شوند. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: سازگاری با تمامی کارت گرافیک های NVIDIA GeForce، ایجاد خودکار تنظیمات لازم برای افزایش کارایی، تنظیم کارت گرافیک نسبت به بازی مورد نظر و ... اشاره کرد.
 

 


 

آنتی ویروس قدرتمند برای حافظه‌های جانبی؛

اغلب ویروس ها و فایل های مخرب از بستر اینترنت یا به دلیل متصل کردن حافظه های جانبی به رایانه منتقل می شوند، حال می توانید برای مقابله با این مشکل اساسی به جای استفاده از آنتی ویروس های سنگین که بر روی عملکرد رایانه تاثیر می گذارند، از این نرم افزار USB Disk Security استفاده کنید، برنامه سلامتی رایانه شما را در برابر تمامی فایل های ورودی از حافظه های جانبی تضمین می کند. به محض این که حافظه جانبی را به رایانه متصل کنید، برنامه به صورت خودکار آن را اسکن می کند و فایل های مخرب را از بین می برد. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: استفاده بسیار کم از حافظه ram نسبت به آنتی ویروس های موجود، پشتیبانی از اکثر ویروس ها و بد افزارهای موجود، امکان اسکن با یک کلیک و ... اشاره کرد.

 

 


 

حریم خصوصی خود را تضمین کنید؛
همیشه یکی از دغدغه های اساسی ما در اکثر موارد حفظ حریم خصوصی است، امروزه هم که رایانه بخشی جدا نشدنی از زندگی انسان است و قالبا اطلاعاتی حیاتی و شخصی در آن وجود دارد، یا در آن فعالیت هایی را انجام می دهیم که دوست نداریم کسی از آن ها مطلع شود، مانند وبگردی ها، عملیات های بانکی، ایمیل های ارسالی و دریافتی، تاریخچه ریجستری و ... . از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: حذف کامل اطلاعات موجود در تمامی مرورگرها، امکان حذف قسمت ها دلخواه، نمایش فایل هایی که قصد حذف کردن آن ها را دارید و ... اشاره کرد. نرم افزار دارای رابط کاربری مناسبی است و می توانید پس از اجرا فقط با یک کلیک تمامی کارهای امنیتی برای محافظت از حریم خصوصی خود را انجام دهید.
 

 


 

رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم در خطبه شعبانيه خود درباره فضيلت و عظمت ماه رمضان فرموده است: «اي بندگان خدا! ماه خدا با بركت و رحمت و آمرزش به سوي شما روي آورده است؛ ماهي كه نزد خداوند بهترين ماه‌ها است؛ روزهايش بهترين روزها، شب‌هايش بهترين شب‌ها و ساعاتش بهترين ساعات است.
بر مهماني خداوند فرا خوانده شديد و از جمله اهل كرامت قرار گرفتيد. در اين ماه، نفس‌هاي شما تسبيح، خواب شما عبادت، عمل‌هايتان مقبول و دعاهايتان مستجاب است.
پس با نيت‌اي درست و دلي پاكيزه،‌ پروردگارتان را بخوانيد تا شما را براي روزه داشتن و تلاوت قرآن توفيق دهد. بدبخت كسي است كه از آمرزش خدا در اين ماه عظيم محروم گردد. با گرسنگي و تشنگي در اين ماه، به ياد گرسنگي و تشنگي قيامت باشيد.» اين نرم افزار موبايل با نام ضيافت الله ماه رمضان شامل امكانات بسیاری است: شرح کامل اعمال شب قدر، متن كامل دعاها به همراه ترجمه( ادعیه روزانه با صوت، توسل ، سحر ، سمات ، زیارت عاشورا ، زیارت آل یاسین ، روزهای هفته ، عهد ، افتتاح ،فرج ، کمیل ، ابوحمزه ثمالی ، جوشن کبیر ، ندبه )، احادیث و روایات مربوط به ماه مبارک رمضان را در خود جای داده است.
 

 


 

به مناسبت ماه مهمانی خدا نرم افزاری با عنوان نسیم رحمت را برای شما کاربران و روزه داران عزیز آماده کرده‌ایم. از طریق این نرم افزار شما می‌توانید به دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان، اعمال مستحبی ماه رمضان، مقالات پیرامون ماه رمضان، حکمت و فلسفه روزه، آداب و شرایط روزه دار و... دسترسی خواهید داشت. ناگفته نماند که این نرم افزار به صورت پرتابل بوده و نیازی به نصب ندارد و تنها با کلیک بر روی آیکون برنامه اجرا می‌شود.

 


 

CoolUtils Total Image Converter؛
با استفاده از نرم افزار CoolUtils Total Image Converter 1.5 می توانید به راحتی فرمت تصاویر را به یکدیگر تبدیل کنید، برنامه با پشتیبانی از فرمت های رایج مانند: png ،jpg ،gif ،bmp و ... توانسته است به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای تبدیل فرمت تصاویر مطرح شود. برنامه علاوه بر تغییر فرمت تصاویر قادر است عکس ها را به صورت نسبی ویرایش کند؛ از ابزار ویرایشی می‌توان به امکان تغییر سایز تصاویر، بریدن، افزودن تصویر بر روی عکس ها و ... اشاره کرد. همچنین نرم افزار قادر است، به صورت گروهی تصاویر مورد نظر را به فرمت دلخواه شما تبدیل کند. ویژگی های کاربردی نرم افزار عبارت اند از: پشتیبانی از اکثر نسخه های ویندوز، امکان قراردادن نوشته و عکس بر روی تصاویر، سرعت بالا در تبدیل فرمت تصاویر و ... .
 

 


 

DAUM POTPLAYER؛
شاید نام این پخش کننده DAUM POTPLAYER برای شما هم نا آشنا باشد؟ بله همین طور است این پلیر به تازگی معرفی شده و در مدتی کوتاه توانسته است کاربران فراوانی را برای خود جمع آوری کند، این نرم افزار توسط شرکت سازنده KM PLAYER طراحی و ارائه گردیده است. با افزایش فرمت های تصویری موجود، پلیری محبوب است که بتواند از بیشتر فرمت های موجود پشتیبانی کند و معدود پلیر هایی وجود دارند که از فرمت های hd و Blu-ray پشتیبانی کنند. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: وجود پوسته های زیبا و جذاب، پشتیبانی از تمامی فرمت های موجود، سازگاری کامل با زیر نویس فارسی، پشتیبانی حرفه ای و کامل از فلش پلیر و ... اشاره نمود.
 

 


 

سریعتر از همیشه تایپ کنید!!
هفته گذشته بود که گوگل در کنفرانس توسعه دهندگانش از نسخه جدید سیستم عامل خود با نام اندروید L پرده برداشت، تغییرات اساسی ایجاد شده در اندروید جدید، Material Design نامیده می‌شود که در آن صفحه‌ها چهارگوش‌تر، فونت‌ها باریک‌تر و طراحی مسطح شده است. یکی از بخش‌هایی که شاهد تغییرات ظاهری زیادی در آن بوده‌ایم صفحه کلید اندروید L است. حال اگر شما هم علاقمند به استفاده از صفحه کلید آخرین سیستم عامل گوگل هستید، می‌تواند آن را از لینک زیر دانلود کنید. ناگفته نماند که این کیبرد بر روی اندروید 4.0 و بالاتر قابل نصب بوده و نیازی به روت ندارد.

 

 


 

نسخه به روز شده (1.0.8)
اگر با تست سخت افزاری قطعات رایانه سر و کار دارید حتما نام نرم افزار CPU-Z برای شما آشناست چرا که نسخه‌هایی از این نرم افزار را برای رایانه برایتان در صفحه دریچه باشگاه خبرنگاران معرفی کرده بودیم، اما امروز قصد معرفی نرم افزار CPU-Z برای گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی را داریم. کار این نرم افزار مانند نسخه رایانه‌ای آن تست و بررسی سخت افزار می‌باشد که شما می‌توانید از آن به عنوان تست سخت افزار گوشی اندرویدی خود استفاده کنید. علاوه بر این CPU-Z، قابلیت تشخیص گوشی‌های اصلی اندرویدی را از تقلبی دارد.

 

 


 

برای گوشی‌های ورزشکاران؛

دو مادر ورزش‌هاست، این جمله را بارها شنیده‌ایم. اما اگر شما هم به تناسب اندام و ورزش دو علاقه دارید یا حتی برای تفریح می‌دوید، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی می‌کنید این اپلیکیشن رایگان یکی از بهترین موارد برای آنالیز ورزش و فعالیت‌های ورزشی شما خواهد بود.

 


 

برای IOS؛
Runner’s Log یک برنامه تخصصی و دقیق برای محاسبه میزان دوندگی و راه رفتن در گوشی هوشمند است، این برنامه می تواند گزینه مناسبی برای ورزشکاران حرفه ای باشد، زیرا برنامه با استفاده از ماهواره های مکان یابی می تواند به صورت دقیق میزان فعالیت هر روز شما را ثبت کند و در فواصل زمانی مورد نظر میزان فعالیت های شما را در هر روز به صورت نمودارهای آماری ارائه دهد. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان اشتراک گذاری نمودارها در شبکه های اجتماعی و ارسال از طریق ایمیل، مشاهده آمار پیشرفت به صورت هفتگی، ماهانه و سالانه، قابلیت همگام سازی با سرورهای ابری و ... اشاره کرد. در ضمن می توانید از روی نقشه مبدا و مقصد را تعیین کنید تا برنامه مسیر را به شما نشان دهد یا برنامه را به گونه ای تنظیم کنید که پس دویدن به اندازه ای خاص اطلاع رسانی کند.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
با نرم افزار "مسافت سنج"می توانید مسافت بین شهرها و همچنین زمان مسافرت بین آنها را بدست بیاورید. نرم افزار شامل دو قسمت آفلاین و آنلاین است، در بخش آفلاین نیازی به اتصال اینترنتی نیست و فقط فواصل بین شهرها مشخص می شود و در قسمت آنلاین حتما باید به اینترنت متصل باشید. ابتدا نام شهر را وارد کنید و سپس دکمه جستجو را بزنید تا مکان مورد نظر پیدا شود و از لیست انتخابش کنید و در فیلد دوم هم نام شهر مقصد را انتخاب کنید، در انتها دکمه محاسبه را کلیک کنید و منتظر بمانید تا اطلاعات بین شهری در قسمت پایین دکمه محاسبه نمایش داده شود. از ویژگی های اصلی برنامه می توان به مواردی چون: رابط کاربری ساده و جذاب، آموزش کار با نرم افزار، ارائه آمار دقیق و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

برای ویندوز فون
بدون شک Fastdic یکی از بهترین دیکشنری های فارسی ویندوز فون است. لازم به ذکر است این دیکشنری دارای بزگرترین دایره لغات در بین دیکشنریهای ارائه شده برای ویندوز فون است. این دیکشنری دو زبانه که از جمله دیکشنری های محبوب کاربران می باشد، بسیار عالی بدون کوچکترین پیچیدگی و بدون کوچکترین دردسری کلمات مورد نظر شما را از انگلیسی به فارسی و یا از فارسی به انگلیسی ترجمه می کند.
 
 

 


 

برای اندروید؛

یکی از بیماری های رایج در جامعه و به ویژه در کشور ما فشار خون است، حتما این را هم می دانید که برای محاسبه میزان فشار خون از دستگاه فشار سنج استفاده می کنند، که دارای دو نوع دستی و اتوماتیک است، حال با پیشرفت تکنولوژی های تلفن همراه و نرم افزارهای پزشکی می توانید گوشی هوشمند خود را به یک وسیله ی پزشکی قابل اعتماد تبدیل کنید و در هر زمان و هر مکانی به آسانی و با دقت بالا از میزان فشار خود مطلع شوید. برای محاسبه فشار خون به وسیله ی این نرم افزار Acc. Blood Pressure(BP)Monitor فقط کافی است دو مرحله را انجام دهید در مرحله اول باید جنسیت خود را انتخاب کنید و در مرحله بعدی انگشت خود را مکان دلخواه نرم افزار قرار دهید. توجه داشته باشید که فقط نرم افزار برای اطلاع رسانی است و نمی توان به صورت صد در صد به آن اطمینان کرد.

 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
نرم افزار "حدیث 1450" مجموعه ای کامل از احادیث 14 معصوم را در یک محیط کاربری زیبا جمع آوری کرده است، البته در این برنامه 700 حدیث گنجانده شده است که از هر معصوم 50 حدیث در برنامه وجود دارد، در به روز رسانی های بعدی به تعداد آن ها افزوده خواهد شد. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: استفاده از منابع معتبر، دارا بودن رابط کاربری زیبا و روان، دسترسی کامل به اینترنت در محیط برنامه و ... اشاره کرد. در ضمن علاوه بر متن فارسی احادیث، متن عربی ها آن ها نیز در برنامه وجود دارد تا کاربر هم بتواند از متن عربی و هم از متن فارسی احادیث استفاده کند.
 
 

 


 

برای ویندوز فون
هر کجا هستید می توانید بازی های جام جهانی را در دسترس خود داشته باشید و از دیدن آنها لذت ببرید. ایران گیت تی وی (Irangate TV) یک برنامه نمایش آنلاین شبکه های تلویزیونی است که برای سیستم عامل ویندوزفون نیز منتشر شده است.
تلویزیون اینترنتی ایران گیت این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید با استفاده از شبکه اینترنت در هرلحظه و هرکجا که باشید با استفاده از تلفن همراه و یا تبلت خود به نمایش زنده تلویزیون دسترسی پیدا کنید.
این نرم افزار یک برنامه عالی و بسیار کم حجم است برای کسانی که نمی توانند هنگام پخش برنامه مورد نظرشان در منزل باشند و یا کسانی که برنامه مورد نظرشان را از دست داده اند اما می خواهند آن را ببینند، که با این برنامه براحتی این کارها امکان پذیر است.
 
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
همیشه این سوال برای اکثر مردم وجود دارد که چگونه بعضی از افراد به عنوان کار آفرین مطرح شده اند و از چه شیوه هایی برای کسب این لقب استفاده کرده اند، نرم افزار "کار آفرینی" با بررسی انواع روش های مدیریت و زندگانی مدیران شرکت های بزرگ می تواند، وسیله ای مناسب برای تبدیل شدن شما به یک کار آفرین باشد. از موضوعاتی که در نرم افزار به آن پرداخته شده است باید به مواردی چون: مهارت های کار آفرینی، ویژگی های و عادات آدم های موفق، نگرش و تفکر، دلایل عدم موفقیت، حکایت، توصیه ها و سخنان، سر گذشت کار آفرینان و افراد موفق اشاره کرد. در نسخه های بعدی، نرم افزار با امکانات و مطالب بیشتر و با قابلیت به روز رسانی خودکار ارائه خواهد شد.
 
 

 


 

اندروید و ios محبوب ترین سیستم عامل های موجود برای تلفن های همراه هوشمند هستند و بسیاری از افراد دوست دارند که با آموزش برنامه نویسی برنامه های جدید بسازند یا برنامه های موجود در تلفن همراه خود را توسعه دهند. Developer Cheat Sheet for IOS بهترین برنامه موجود در فروشگاه اپل برای آموزش برنامه نویسی سیستم عامل آی او اس به صورت کامل است. با مطالعه و استفاده از نرم افزار معرفی شده می توانید ایده های خود را برای ساخت برنامه و بازی عملی سازید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: به روز رسانی به صورت خودکار و منظم، آموزش کاربردی کد های Xcode، ارائه طراحی های پیش فرض با فرمت psd و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

اندروید و جاوا؛
بانک پاسارگاد خدمت همراه بانک (موبایل بانک) را همراه با دیگر خدمات نوین بانکی خود ارائه می دهد، افرادی که در این بانک شماره حساب دارند می توانند، در تمام مدت شبانه روز از خدمات سامانه همراه بانک پاسارگاد بهره مند شوند. از خدماتی که می توان از طریق همراه بانک پاسارگاد انجام داد باید به مواردی چون: مشاهده فهرست و جزئیات سپرده ها (موجودی، شماره شبا و ...)، مشاهده موجودی کارت، مشاهده فهرست تسهیلات و جزئیات آن‌ها، ثبت مبلغ چک های صادر شده، مسدود نمودن برگ چک، انتقال وجه به سپرده های دیگر، خرید شارژ تلفن همراه و ... اشاره کرد.
 

 






گردآوری از: سالار واعظی


 • دریچه فناوری اطلاعات مجله خبری


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۱:۴۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
سلام نرم افزارهایی که میگذارید حق کپی رایت درش رعاایت نمیشه لطفا به این مورد توجه کنید.و آدرس سایت هایی که از وزارت ارشاد مجوز دارند رو از کجا میتونم تهیه کنم؟
-
حمید
۱۲:۲۷ ۲۳ تير ۱۳۹۳
خسته نباشید لطفا بار کد برنامه ها را بگذارید.ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
حسین ممحمودی
۱۷:۲۱ ۲۲ تير ۱۳۹۳
با سلام ضمن تشکر قدر دانی از زحمات شما بزرگواران. خواستم بگم لینک دانلود نرم افزار ایران دارو رو واسه ی اندروید رو هم تتو سایت تون بذاريد كه راحتتر بتونيم اون رو دانلود.
ممنونم از شما
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۸:۱۷ ۱۸ تير ۱۳۹۳
توروخدا برای جاوا هم برنامه بزارید آخه همراه بانک پاسارگاد ما میخوایم چیکار ؟ مگه جاوا هم سیستم عامل نیست !!!!!!1
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۹ ۱۶ تير ۱۳۹۳
سلام.برخی از نرم افزارها پس از نصب فعال نمیشوند بویژه نرم افزارهای پزشکی از جمله فشار سنج
Iran (Islamic Republic of)
vahid
۱۸:۳۰ ۱۴ تير ۱۳۹۳
اگه نرم افزار ضمانت اجرای خوبی داشته باشه حرف نداره . . .
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
amin
۱۷:۵۲ ۱۴ تير ۱۳۹۳
ممنون از برنامه هایی که رو سایت قرار میدین
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۲۷ ۱۴ تير ۱۳۹۳
بسیار سپاسگزارم . واقعا به دردم خورد.موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۴۸ ۱۳ تير ۱۳۹۳
ممنون از زحمتی که میکشین
واقعا نرم افزار هاتون عالین
Iran (Islamic Republic of)
amin
۱۶:۴۶ ۱۳ تير ۱۳۹۳
سلام.
ممنون از برنامه های خوبی که میزارین ولی اگه بتونین برای دانلود آن بارکددانلود آن را هم بگذارین خیلی خوب بود.
چون وصل کردن گوشی به رایانه وکپی زدن و...خیلی وقت گیر میشه.
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
amin
۱۶:۴۶ ۱۳ تير ۱۳۹۳
سلام.
ممنون از برنامه های خوبی که میزارین ولی اگه بتونین برای دانلود آن بارکددانلود آن را هم بگذارین خیلی خوب بود.
چون وصل کردن گوشی به رایانه وکپی زدن و...خیلی وقت گیر میشه.
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
امیر اسماعیلی
۱۵:۳۲ ۱۳ تير ۱۳۹۳
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۳ تير ۱۳۹۳
ممنون لطف کردین