نخستین گردهمایی نگارخانه‌های جهان از روز چهارم تیرماه با حضور 24 گالری خارجی و با نمایش آثاری از پیکاسو، خوان میر و آثار هنرمندان ایرانی در باغ موزه زندان قصر افتتاح شد.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه؛ نخستین گردهمایی نگارخانه های جهان با نمایش آثار هنرمندان خارجی و جمعی از هنرمندان ایرانی با حضور و سخنرانی "امیررضا خادم" بنیانگذار موسسه نسل آفتاب در باغ موزه زندان قصر آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه برای نخستین بار 24 گالری خارجی با همرایی با برگزارکنندگان این نمایشگاه به ایران آمدتد تا شاهد نمایش آثار هنرمندان کشورهای مختلف در کنار آثار هنرمندان مان در ایران باشیم. از جذابیت های این نمایشگاه نمایش نسخه های اصل آثار پیکاسو و خوان میرو است.قرار است بخشی از عواید فروش  آثار هنرمندان به بنیاد بیماری های خاص اختصاص داده شود.  در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه چهره های هنری  و ورزشی چون جمشید ارجمند، بنفشه خواه، همایون سلیمی و حمید استیلی، رضا نامی حضور داشتند.

امیررضا خادم بنیانگدار موسسه نسل آفتاب مراسم افتتاحیه گفت:برنامه های فرهنگی همواره از دغدغه های شخصی من بوده است و خوشحالم که امروز توانسته ایم میزبان گردهمایی بزرگ نگارخانه های جهان باشیم.

او افزود: موسسه نسل آفتاب 7 سال است که فعالیت خود را در عرصه فرهنگ و هنر با همکاری هنرمندان ، ورزشکاران و اهالی رسانه آغاز کرده است و خوشحالیم که نخستین برنامه تجسمی که این موسسه بانی برگزاری آن است با چنین ابهت و شکوهی و به صورت بین المللی برگزار می شود.
به گفته خادم در نمایشگاه گردهمایی نگارخانه های جهان مجموعه ای از آثار بزرگان جهان و ایران در کنار هم به نمایش گذاشته شده اند  و باعث مباهات و شادی است که این گردهمایی بزرگ در کشور ما و در منطقه خاورمیانه برگزار می شود.

خادم گفت: هنر ایران در عرصه بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید برای معرفی هنر و هنرمندان ایرانی در عرصه بین المللی تلاش های بیشتری کرد.

او در پایان سخنانش گفت: موسسات خصوصی چون نسل آفتاب برای شناسایی و حمایت از هنرمندان و ورزشکاران راه اندازی شده اند و تاکنون برای تحقق برنامه های خود از هیچ نهاد دولتی حمایتی نگرفته اند. این موسسات از مردم هستند و قصد دارند برای اعتلای فرهنگ و هنر کشور تلاش کنند.

سعیدی مدیر باغ موزه قصر ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در مراسم افتتاحیه گفت: برگزاری نمایشگاه نگارخانه‌های جهان در ایران رویداد هنری بسیارمهمی است و خوشحالیم که باغ موزه زندان قصر میزبان این نمایشگاه است. امیدواریم این رویداد تداوم داشته باشد و در سال های آتی نیز بتوانیم در باغ موزه زندان قصر میزبان هنرمندان تجسمی باشیم.

در ادامه داوودیان مدیرعامل بنیاد بیماری های خاص گفت: بنیاد بیماری های خاص تاکنون از هیچ نهاد دولتی برای تامین مخارج بیماران بنیاد کمک نگرفته است و نقش این بنیاد این است که شرایطی فراهم کند تا خیرین بدون واسطه با بیماران در ارتباط باشند و هزینه های درمانی آن ها را تامین کنند.

به گفته مدیرعامل بنیاد بیماری های خاص این بنیاد در حال حاضر 2 هزار عضو دارد و جای بسیار خوشحالی است که هنرمندان ایرانی هرگز این بیماران را فراموش نمی کنند.

نمایشگاه نخستین گردهمایی نگارخانه های جهان تا هشتم تیرماه در باغ موزه زندان قصر برپاست.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار