خدایی گفت: قانون تکلیف کرده که طی 5 سال، پذیرش 85 درصد ظرفیت آموزش عالی براساس سوابق تحصیلی و 15 درصد با توجه به آزمون صورت گیرد.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران  گفت: عمده‌ترین تفاوت بین کنکور سال 93 با سایر کنکورها، تاثیر قطعی 25 درصد سوابق تحصیلی در آزمون است.

وی با بیان اینکه ما به سمت افزایش کیفیت آزمون پیش می‌رویم، افزود: امسال در دانشگاه پیام نور بحث کاهش ظرفیت را داشتیم، هر چند که حدود 60 هزار نفر را پذیرش خواهیم کرد.

خدایی گفت: طبق قانون جامع ایثارگران که مصوب مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است، 20 درصد سهمیه دانشگاه‌ها به ایثارگران اختصاص می‌یابد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سال 94 هم کنکور سراسری خواهیم داشت یا خیر، تاکید کرد: قانون تکلیف کرده که طی 5 سال، پذیرش 85 درصد ظرفیت آموزش عالی براساس سوابق تحصیلی و 15 درصد با توجه به آزمون صورت گیرد.

خدایی یادآور شد: با توجه به وضعیت موجود بعید می‌دانیم که در 7،8 سال آینده حداقل بتوانیم آزمون را به طور کامل حذف کنیم.

وی اظهار داشت: 15 درصدی که برای آن آزمون برگزار می‌شود، مربوط به دانشگاه‌هایی است که شهریه برای آن پرداخت نمی‌شود و لازم است رقابت صورت گیرد.

خدایی با اشاره به اینکه نتایج اولیه آزمون سراسری سال 93 نیمه اول مرداد ماه اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: انتخاب رشته آزمون نیمه دوم مرداد و نتایج نهایی کنکور امسال نیز نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناامید و بی انگیزه
۰۲:۲۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
اگه میخواین کنکور رو بردارین لااقل یه نظرسنجی از داوطلبها بکنید ببینید چند درصد از ما راضی به حذف کنکور هستیم، مطمئن باشید کم تر از ۵ درصد راضیه، اونم فقط یه عده که این تصمیم به نفعشون شده. وگرنه هیچکی راضی به این تصمیم دیکتاتوری نیست. مگه رأی با اکثریت نیست.مثلا دلتون خوشه اسم خودتون رو گذاشتید مسلمان!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۷ تير ۱۳۹۳
کنکور لازم است چون اگر برداشته شود یک مشت بی انگیزه و بی سواد وارد دانشگاه شده مانند دانشگاه فنی کاربردی ...
Germany
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۷ تير ۱۳۹۳
کنکور بی عدالتی ست .
اونایی که پول دارن میرن بهترین رشته اونایی هم که ندارن یا باید پشت کنکور پیرشن تا به رشته دلخواهشون برسن یا مجبور به انتخاب رشته ای که هیچ آینده ای نداره بشن حالا جالبه که همینا که پولی دانشگاه میرن اخر سر برا مریضاشون قیچی به یادگار میزارن اشتباهی رگ کلیه رو میبندن بعضیا تو یه هفته منو ریل میسازن اینا بعد ده سال چند تا ستون ...
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۰۹:۰۰ ۰۷ تير ۱۳۹۳
یک سوال از سازمان سنجش ایا دبیرانی که تدریس میکنند این طور مفهو می درس می دهند .درضمن با این همه سوالهای مفهومی زمان پاسخ همان زمان 50 سال پیش است فکری به این فرزندان مردم بکنید
آخرین اخبار