معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: درصورت جبران نشدن کمبود معلم درکشور احتمال دو نوبته شدن مدارس برخی از مناطق کشور وجوددارد.

محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درگفتگو با خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران درخصوص احتمال دوشیفته شدن مدارس در برخی از مناطق کشور گفت: سیاست ما این است که مدارس به دلایلی از جمله تربیتی و یادگیری، شرایط  اقلیمی موجود در شرق و غرب کشور درنوبت صبح فعالیت کنند اما دربرخی از مناطق کشور به دلیل کمبود معلم تحقق این امر اجتناب ناپذیر است.
 
وی با اشاره به اینکه درسال تحصیلی جاری 8/5 درصد مدارس ابتدایی کل کشور دونوبته بودندافزود: درسال تحصیلی جاری 91/5 درصد مدارس کشور درنوبت صبح ثابت بودند وبرای سال آینده پیش بینی ما  این است که این رقم‌ها خیلی افزایش پیدا نخواهد کرد زیرا که چندین شیوه برای جبران کمبود معلم برنامه ریزی شده است ، چنانچه هر کدام از این شیوه ها تحقق نیابد احتمال استفاده معلمان درنوبت دوم وجود دارد.

 وی در خصوص استمرارخدمت معلمان بازنشسته وانتقال آنان به شهرتهران نیز اظهار داشت: بازنشستگی در پایان 30 سال حق همکاران است و استمرار خدمت به هیچ وجه اجباری نیست ؛همچنین همکاران فرهنگی در صورت تمایل می‌توانند حداقل برای سال تحصیلی آینده تجربیات خود را در اختیار دانش آموزان قراردهند.

وی درخصوص نقل و انتقالات همکاران به تهران نیز تصریح کرد: نقل وانتقالات به شهر تهران ضوابط خاص خود را دارد و تدابیرما این است که از ظرفیت‌های موجود درشهر تهران استفاده نماییم به جز تعدادی که در چارچوب پیش بینی‌های خاص شهر تهران درساماندهی و جاب به جایی نیروی انسانی دیده شده است.
 
دیمه ور در خصوص افزایش فوق العاده شغل معلمان ابتدایی نیز تصریح کرد: نشانه‌های مثبتی برای تحقق این موضوع دیده شده که امیدوارم هر چه سریعتر عمل گردد زیرا که تحقق این امیر انگیزه‌ای برای افزایش رضایتمندی شغلی معلمان ابتدایی به همراه خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص امتیازات درنظر گرفته شده برای معلمان دوره‌ی متوسطه‌ای که در دوره‌ی ابتدایی ادامه‌ی فعالیت می دهند گفت: چنانچه افزایش فوق العاده شغل معلمان ابتدایی اتفاق بیافتد معلمان دوره‌ی متوسطه‌ای که درابتدایی مشغول فعالیت هستند نیز می توانند از این مزایات بهره مند  گردند همچنین چنانچه معلمی دربرخی از مناطق کشور علی رغم نیاز در دوره‌ی ابتدایی و عدم نیاز در دوره‌ی متوسطه از حضور در دوره‌ی ابتدایی ممانعت ورزد برابر دستورالعمل ساماندهی حق شغل آنان کم می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دیمه ور ، مدارس ، شیفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۰:۴۵ ۰۷ تير ۱۳۹۳
با سلام من الان 25 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش زاهدان که مرکز استان سیستان و بلوچستان است را دارم و تا الان به غیر از مدارس غیر انتفاعی و چند مدرسه خاص مدرسه یک نوبته صبح کار ندیده ام نمی دانم احتمالا فقط استان ما از نعمت صبح کار بودن محروم است!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۱۴ ۰۷ تير ۱۳۹۳
از کادر اداری کم کنید و به کادر آموزشی اضافه کنید خیلی از کارکنان اداری به دلیلی فرار از کلاس و مدرسه و دانش اموزان به اداره رفته اند .
آخرین اخبار