سرانه مصرف شیر در کشور بسیار پایین و نگران‌کننده است به طوری که هر ایرانی، تنها یک سوم استاندارد و میانگین جهانی شیر مصرف می‌کنند.

پیمان عزیزمحمدی فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو  با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، گفت: پوکی استخوان یک بیماری بدون علامت است و تا مراحل پیشرفته و بروز آسیب‌های استخوانی، علامتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مصرف کم لبنیات به ویژه شیر دلیل اصلی ابتلا به پوکی استخوان است، افزود: متأسفانه مردم کشورمان خیلی کم شیر مصرف می‌کنند و همین عامل موجب افزایش قابل ملاحظه‌ تعداد مبتلایان به پوکی استخوان به ویژه در بین زنان شده است.

عزیزمحمدی تأکید کرد: سرانه مصرف شیر در کشور بسیار پایین و نگران‌کننده است به طوری که هر ایرانی، ‌تنها یک سوم استاندارد و میانگین جهانی شیر می‌خورد.

وی یادآور شد: در برخی از کشورها سرانه مصرف شیر بالای 400 کیلوگرم در سال است،‌ در حالی که در ایران سرانه مصرف شیر بسیار پایین و کمتر از 100 کیلوگرم در سال است.

عزیزمحمدی خاطرنشان کرد: هزینه نسبتا بالای فرآورده‌های لبنی به ویژه شیر و آگاهی کم مردم در خصوص فواید مصرف شیر و در مقابل عوارض مصرف ناچیز شیر و فرآورده‌های آن، از دلایل اصلی پایین بودن سرانه مصرف شیر در کشور است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار