در حال حاضر بیماری‌های قلبی و عروقی شیوع گسترده‌ای در بین افراد جامعه یافته که پیشگیری از آن نیازمند برنامه‌ریزی کلان و عزم جدی مردم و مسئولان است.

داوود رضایی‌منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، گفت: سالانه میلیون‌ها مورد مرگ و میر در جهان بر اثر بیماری‌های قلبی اتفاق می‌افتد که اغلب این مرگ و میرها قابل پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات اثربخش و قابل ملاحظه‌ای در جهت کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی صورت نگرفته است،‌ تصریح کرد: این موضوع در کشورهای در حال توسعه و از جمله کشورمان نمود بیشتری در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته دارد.

رضایی‌منش تأکید کرد: در حال حاضر بیماری‌های قلبی و عروقی شیوع گسترده‌ای در بین افراد جامعه یافته که پیشگیری از آن نیازمند برنامه‌ریزی کلان و عزم جدی مردم و مسئولان است.

وی یادآور شد: برخی از کشورهای جهان که تا چند سال پیش به شدت درگیر بیماری‌های قلبی و عروقی بوده و هزینه‌های سرسام‌آوری را در این زمینه صرف  می‌کردند، با برنامه‌ریزی‌های دقیق، مدون و کلان توانسته‌اند از مشکلات و عوارض بیماری‌های قلبی بکاهند.

رضایی‌منش خاطرنشان کرد: در کشورمان هنوز برنامه‌ جدی و قابل ملاحظه‌ای در جهت پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی صورت نگرفته که این موضوع می‌تواند بسیار مشکل‌ساز شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری قلبی ، عروق ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار