سفیر کشورمان در هلند ضمن تاکید بر حمایت ایران از حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات بین‌المللی، از این‌که برخی کشورها برای حل اختلافات خود به زور یا تهدید متوسل می‌شوند، ابراز تاسف کرد و گفت: در پیش گرفتن چنین شیوه‌هایی، ناقض منشور ملل متحد و مغایر با حقوق بین‌الملل است و قطعا صلح و امنیت بین‌المللی را به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "قاضی تومکا" در این دیدار انتصاب جهانگیری را به عنوان سفیر کشورمان در لاهه تبریک گفت و اظهار داشت: همواره همکاری بسیار خوبی بین ایران و دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان رکن اصلی قضایی سازمان ملل متحد وجود داشته و ایران تاکنون در چهار پرونده نزد دیوان به عنوان یکی از اطراف دعوا حاضر بوده است.

در این دیدار سفیر کشورمان گفت: ایران از جمله دولت‌هایی بوده است که در کنفرانس سانفرانسیسکو (ایجادکننده منشور ملل متحد و اساسنامه دیوان که پیوست جداناپذیر منشور است) حضوری پررنگ داشته و از نخستین دولت‌هایی به شمار می‌آید که به اساسنامه دیوان پیوسته است.

وی در ادامه بر نقش مهم دیوان در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی از طریق حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین‌المللی بین کشورها و پیشگیری از بروز اختلافات تأکید کرد. سفیر کشورمان آرای صادره و نظرات دیوان درباره موضوعات بین‌المللی را با عنایت به توجه دولت‌ها و نهادهای سیاسی به آنها بسیار مهم دانست.

جهانگیری ضمن تاکید بر حمایت کشورمان از حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات بین‌المللی، از این‌که برخی کشورها برای حل اختلافات خود به زور یا تهدید به کاربرد آن متوسل می‌شوند، ابراز تاسف کرد.

وی افزود: در پیش گرفتن چنین شیوه هایی، ناقض منشور ملل متحد و مغایر با حقوق بین‌الملل است و قطعا صلح و امنیت بین‌المللی را به مخاطره می‌اندازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار