خراسان جنوبی یکی از قطب ها ی تولید انرژی در کشور است.

خراسان جنوبی ، قطب تولید انرژی خورشیدی کشور

خراسان جنوبی یکی از قطب ها ی تولید انرژی در کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وجود 300 روز آفتابی در استان، خراسان جنوبی را به یکی از قطب های تولید انرژی خورشیدی در کشور تبدیل کرده گفت: متاسفانه از آن جایی که سرمایه اولیه مورد نیاز برای احداث نیروگاه های خورشیدی بسیار زیاد است بدون وجود سرمایه گذار و مساعدت وزارت نیرو امکان احداث نیروگاه برای شرکت توزیع نیروی برق غیر ممکن است.

ضامن با بیان این که 350 کیلووات برق شبکه خانگی و صنعتی استان توسط نیروگاه های خورشیدی تولیدی می شود، گفت: متاسفانه حجم برق تولید شده در استان توسط نیروگاه های خورشیدی بسیار ناچیز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وزارت نیرو از سرمایه گذاران در زمینه احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان حمایت کرده و مساعدت های لازم را برای صادارت برق خورشیدی با آنها خواهد داشت، یادآور شد: شرکت توزیع نیروی برق استان آمادگی هر گونه همکاری با بخش خصوصی را در زمینه احداث نیروگاه خورشیدی در استان دارد.

ضامن افزود: در حال حاضر 16 روستا، 27 مسجد و 17 مدرسه در سطح استان از انرژی برق خورشیدی استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه استان در صورت ورود سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه تولید انرژی خورشیدی در آینده به یکی از قطب های تولید انرژی پاک در کشور تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: در صورت توجه مسئولان و انجام برنامه ریزی هدفمند در آینده ای نزدیک ایران در خاورمیانه می تواند به یکی از قطب های صادارت انرژی خورشیدی تبدیل شود.

ضامن همچنین یادآورشد: در حال حاضر در بازارهای استان انواع آبگرمکن و توربین های خورشیدی در دسترس مردم است و مردم با خرید این آبگرمکن و توربین ها می توانند علاوه بر صرفه جویی در هزینه از انرژی رایگان برق خورشیدی نیز بهره مند شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.