رییس مجلس لبنان در مطلبی جزئیات جدیدی از سرنوشت پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر ارائه کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"نبیه بری" روز شنبه در صفحه فیسبوک خود در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت پرونده امام موسی صدر، نوشت: جنبش امل از روز نخست انقلاب لیبی تاکنون سیاست بی‌طرفانه را اتخاذ کرده و همچنان در مورد درستی اخبار در مورد سرنوشت امام موسی صدر و دوستانش تردید دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پس از بازداشت "عبدالله السنوسی" و برخی از همکارانش و تسلیم آنها به دادگاه انقلاب، برای ما نقشی اساسی بروز یافته است، خاطر نشان کرد: کمیته رسمی از سوی دولت لبنان با تلاش ما تشکیل شد اما نتوانست برای دستیابی به حقیقت با دولت لیبی ارتباط برقرار کند.

رییس مجلس لبنان یادآور شد: ما در سی و پنجمین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر بر اشتیاق خود مانند هر فرد لبنانی در انتظار تشکیل کمیته‌ای قضایی-امنیتی بین لبنان و لیبی با هدف گشوده شدن درهای بسته شده حقایق هستیم و به رغم هرج و مرج، گروگان‌گیری و جنگ در مناطق مختلف لیبی، به تهیه یادداشت تفاهمی در مورد همکاری دو کشور نائل آمدیم.

"بری" افزود: یادداشت تفاهم بین لبنان و لیبی در مورد همکاری بر سر سرنوشت امام موسی صدر از سوی معاون وزیر دادگستری لیبی و "محمد سکینه" سفیر لبنان در طرابلس به امضا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اعتراف و اقرار صریح به اینکه جنایت ناپدید شدن امام موسی صدر در دوره رژیم معمر قذافی صورت گرفته، پایبندی تیم قضایی لیبیایی به تسریع تحقیقات درباره این پرونده، تجهیز تیم لبنانی به تمامی مستندات و اطلاعات از پرونده امام موسی صدر و همچنین همکاری محرمانه و عدم درز کردن اطلاعات در مورد این پرونده به رسانه‌ها مفاد یادداشت تفاهم لبنان و لیبی است، اضافه کرد: کمیته لبنانی اقدامات خود را در چندین پایتخت جهان برای پیگیری این موضوع ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراق ، داعش ، لبنان ، امام ، موسی ، صدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار