"سرآشپز" فیلمی در حدود ستایش که توانست دنیای سرآشپز را به خوبی رو به روی مخاطب قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از سینما بلند؛ اگر در آشپزان اغلب فیلم‌هایی را که مرتبط با کار آشپزی و فرهنگ آشپزی هستند را به سفره می‌گیرند در آن مناسب می‌دانند.

حقیقت این است که فیلمی مانند انتظار مرتبط با سرآشپزان و کار آشپزی نیست.

فیلم‌های دیگری مانند "اسپانگلیس" اصلا به دنیای سرآشپزان مرتبط نیست و تنها بازیگران آن صرفا در نقش آشپز ظاهر می‌شوند.

آنچه که فیلم سرآشپز را با دیگر فیلم‌ها متفاوت می‌کند احترامی است که به دنیای آشپزی می‌گذارد.

نکته‌ای که در نگاه اول چشم مخاطب را به خود جلب می‌کند آن شور منحصر به فردی است که "فاورو" در ساخت فیلم‌های خود از خود نشان می‌دهد.

تمام وجوه این شوق و اشتیاق را می‌توان درجای جای صحنه‌های آشپزی این فیلم دید.

نکات دیگری که در این فیلم به چشم می‌خورد که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

آنچه که توانست این اثر را به بهترین اثر در دنیای آشپزی تبدیل کند، اهمیت دادن کارگردان به جزئیات دقیق و سرگرم کننده آن می‌باشد.

در این قسمت 5 دلیلی را که این فیلم را به بهترین فیلم آشپزی بدل می‌کند را با هم برمی‌شمریم.

صنعت فیلم از ظاهری استفاده می‌کند که مخاطب را مجاب می‌کند استفاده از ظاهری جذاب در صنعت فیلم باعث می‌شود تا مخاطب تا هر آنچه را که می‌بیند، باور کند.

تحقیق درباره‌ی دنیای حرفه‌ای آشپزی و آوردن جزئیات آن به نظر کار بسیار دشواری نیست. فیلم سر آشپز اگرچه یک تصویر واقعی از دنیای آشپزی است اما هیچ گاه پارا از زمینه‌ی آشپزی فراتر نگذاشته است. از کار با چاقو گرفته،‌که کاری دقیق و ظریف است تا روش‌های منحصر به فرد آشپزی، به جرأت می‌توان گفت: هیچ فیلمی به این زیبایی کارو هنر آشپزی را به تصویر نکشیده است. جان فاورو نه تنها به جزئیات دقیق کارهای فیزیکی آشپزخانه پرداخته است بلکه دنیای دقیقی از آشپزی را رو به روی مخاطب قرار می‌دهد یا به مخاطب معرفی کند.

ایده‌ی وفاداری به سرآشپز در مقایسه با صاحب رستوران فردی که حقوق کارکنان را پرداخت می‌نماید در صحنه‌های ابتدایی فیلم به خوبی به نمایش گذاشته است.

حتی درون "ال جفره" تصویری از "پرسی" (ا. جای آنتونی) را نشان می‌دهد که برای اولین بار می‌خواهد ساندویچ سوخته‌ای را برای کارگردانی آماده کند که به آنها در بارگذاری اسباب آشپزخانه درون کمک کرده‌اند.

کارل فاورو به پسرش توضیح می‌دهد که آنچه در آشپزخانه اتفاق می‌افتد فقط برای کسب درآمد نیست، بلکه برای کسب غرور و عشق ورزیدن به کاری که می‌کنی می‌باشد. فیلم‌هایی درباره‌ی آشپزی همیشه می‌خواهند که مخاطبان بدترین کارهایی را که آشپزان با مشتریانشان انجام می‌دهند را باور کنند. این فیلم این نظریه درباره‌ی آشپزی را عوض می‌کند زیرا که در این فیلم سرآشپز و کارکنانش کاملا خود را وقف غذایی می‌کنند که برای مشتری درو می‌کنند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.