مدیر جامعه القرآن کشور گفت: 700 شعبه القرآن الکریم در مناطق مختلف کشور فعالیت هدفمند دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت الاسلام محمد مهدی طباطبایی دیروز در نشست با استاندار اردبیل اظهار داشت: از این تعداد هشت شعبه در استان اردبیل فعالیت می کنند و انتظار می رود در صورت فراهم شدن زیر ساخت های لازم در جای جای این استان قرآن پرور موسسات جامعه القرآن ایجاد و شروع به کار کنند.

وی با اشاره به این که حافظان و حاملان قرآن کریم مورد رحمت الهی هستند که لطف خاص پروردگار شامل حال آنها شده، گفت: برای مانوس شدن با قرآن کافی است از خدا بخواهیم علم و ظرفیت قرآن را به ما عطاکند و قلب ها را برای پذیرش کلام الهی آماده کند.

استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت: بزرگترین مشکل در زمینه قرآن آموزی در سطح کشور تعدد دستگاه های مجری است.

مجید خدابخش افزود: روحیه ولایی مردم استان و رویکرد فرهنگی دولت امید و تدبیر زمینه را برای توسعه فعالیت های مختلف قرآنی در منطقه فراهم کرده است.

وی بیان کرد: لازم است برای جلوگیری از این تعدد علاوه بر تقسیم بندی وظایف بین دستگاه های فرهنگی استان با برنامه ریزی های دقیق اقدامات مطلوبی برای فعالیت های قرآنی انجام شود.

استاندار اردبیل با بیان این که این استان ظرفیت بی نظیری در حوزه قرآنی دارد گفت: باید در تمام بخش ها از ظرفیت نخبگان قرآنی بهره برداری کنیم و در این بین نخبگان قرآنی و فرهنگی از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار هستند که می توانند در ایجاد تحول و حرکت شتاب آلود جامعه به سمت تعالی و پیشرفت بسیار موفق و نقش آفرین عمل کنند.
خدابخش افزود: با توجه به استعدادها و پتانسیل های بالا در این استان تلاش می کنیم این استان را به عنوان یکی از قطب های قرآنی کشور تبدیل کنیم.


وی اظهار داشت: موفقیت فرزندان اردبیل در مسابقات بین المللی قرآن باعث افتخار است ، قرآن برای انسان ها نور الهی است و اگر می خواهیم مشکلات جامعه حل شود باید به آن توسل کنیم/س.




 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.