مدیر عامل مجتمع فسفات آسفوردی بافق گفت: تولید محصول فسفات در مجتمع معدنی فسفات آسفوردی بافق در سال 92، 80 هزار و 710 تن بوده که در مقایسه با سال 91 حدود 19.48 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

وی از کاهش استخراج در سال 92 خبر داد و اظهار کرد: در این سال استخراج فسفات در این مجتمع حدود 400 هزار تن که با کاهش90 درصدی نسبت به سال 91 رو برو بود.

این مسوول، به شکستن رکورد تولید فسفات در سال 92 اشاره کرد و افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گذاری شده بود کار کنان این مجتمع با خلق حماسه اقتصادی به تولید 80 هزار و 710 تن کنسانتره فسفات و آهن موفق شدند.

وی با بیان اینکه ازا ین میزان تولید 70 هزار و 250 تن کنسانتره فسفات و مابقی کنسانتره آهن بوده است، یادآور شد: این مقدار تولید نسبت به متوسط 14ساله بهره برداری از این مجتمع، رشدی بالغ بر 124 درصد را نشان می دهد که در این مدت بی سابقه است.

فتوحی به راه اندازی خط تولید کنسانتره آهن از اردیبهشت سال گذشته اشاره کرد و گفت: این خط تولید پس از 14 سال توقف با همت و توان و دانش کارکنان این مجتمع و با بومی سازی کامل افتتاح شد.

فتوحی اضافه کرد: با راه اندازی این خط تولید در 10 ماه سال 92 موفق به تولید بیش از 10 هزار تن کنسانتره آهن با متوسط عیار 62 درصد شدیم.

مدیرعامل مجتمع معدنی فسفات آسفوردی بافق متوسط عیار آهن معدن را 24 درصد، محصول کنسانتره آن را 62 درصد همچنین عیار محصول فسفات در معدن را 12 درصد و عیار محصول تولیدی این مواد معدنی را 36 درصد اعلام کرد.

مجتمع فسفات آسفوردی بافق در فاصله 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر بافق و در مسیر بهاباد قرار دارد و هم اینک 180 نیرو به صورت مستقیم در بخشهای مختلف این مجتمع به کار اشتغال دارند. /س

برچسب ها: رشد ، تولید ، فسفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.