معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری مازندران با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، گفت: شرق مازندران به‌زودی به منطقه آزاد نفتی شمال تبدیل می‌شود

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری احسانی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران در استانداری،افزود : با توجه به کشف ذخایر نفت و گاز در دریای خزر به زودی منطقه شرق استان به شکوفایی اقتصادی دست خواهد یافت.

وی تصریح کرد: احداث صنایع نفت و گاز به همراه صنعت پتروشیمی با رعایت موازین زیست محیطی و منابع طبیعی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد تقویت می شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران با اشاره به اینکه سوآپ نفت و گاز در دریای خزر از طریق بخش خصوصی و وزارت نفت در حال انجام است، گفت: فرآوری و پالایش محصولات نفتی در منطقه ویژه انرژی موجبات شکوفایی و اشتغال این حوزه را فراهم می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست با اشاره به اینکه 120 معدن فعال در استان شناسایی شد، گفت: برای حفظ عرصه های طبیعی مجوز جدید استخراج و بهره برداری معادن صادر نمی شود.

محمدپور، با بیان اینکه مازندران رتبه برتر تولید معادن فلورین را دارد، افزود: متاسفانه فناوری فلورین در داخل خارج صورت نمی گیرد و توسط ترکیه این دانش انجام می شود./س

برچسب ها: تبدیل ، شمال ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خویی
۱۷:۳۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۳
بندر نوشهر قدیمی تر و معروف تر از امیرآباد هست