بدون شک در دنیای موتو جی پی همه ایمان آورده‌اند که نمی‌توان به گرد مارک مارکز رسید موتورسوار اسپانیایی تیم هوندا برای هفتمین بار در این فصل پیروز شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران برد مارکز در شرایطی بود که ولنتینو روسی ایتالیایی و دنی پدروسا، هموطن و هم‌تیمی مارکز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جا گرفتند. مارکز، مدافع عنوان قهرمانی فصل گذشته در دو دور آخر از طرف دنی پدروسا تحت فشار شدیدی قرار گرفت ولی توانست جایگاه اولی را از روسی را که بیش از نیمی از مسابقه را صدرنشین بود، پس بگیرد. این در شرایطی بود که مارکز برای رسیدن به جایگاه اول گرندپری کاتالونیا آنقدر مصمم بود که برای سبقت گرفتن از پدروسا با او چرخ به چرخ شد.

با این پیروزی مارکز با 175 امتیاز از 7 مسابقه و 7 پیروزی پی در پی در صدر جدول جا خوش کرده است. روسی با 117 امتیاز در جای دوم قرار گرفت و پدروسا هم با 112 امتیاز جایگاه سوم را از آن خود کرده است. این شصت و نهمین باری بود که مارکز در موتوجی پی روی سکو رفت و صدمین پیروزی هوندا را در این رقابت‌ها به دست آورد. او که بعد از به دست آوردن این پیروزی از خوشحالی چندین توپ فوتبالزرد رنگ را به داخل جمعیت شلیک کرد، گفت: " خیلی خوب بود که در مقابل هموطنانم پیروز شدم. دورهای آخر خیلی دشوار بود و نزدیک بود با ولنتینو تصادف کنم. رقابت با ولنتینو و بعد هم با دنی بسیار هیجان‌انگیز بود."

گرچه مارکز برای اولین بار از سال 2002 موفق شد 7 پیروزی پیاپی در 7 مسابقه فصل به دست آورد و با رکورد ولنتینو روسی در آن سال برابری کرد اما هنوز با رکورد 20 پیروزی پیاپی که بین سال‌های 1968 و 1969 توسط جاکومو آگوستینی، اسطوره ایتالیایی موتو جی پی ثبت شد، فاصله زیادی دارد. مسابقه کاتالونیا، جدال حساس پدروسا، مارکز و روسی بود. ابتدا پدروسا در فاصله 4 دور تا پایان پیشتازی را از روسی گرفت و این در حالتی بود که در نهایت مارکز صدر را از دست هر دو نفر در آورد. پدروسا بعد از پایان مسابقه گفت: اهمیتی ندارد که در این مسابقه 16 امتیاز گرفتم و نه 25 امتیاز. چیزی که بیش از هر چیز دیگری برایم ارزش داشت، نمایش خوبم در این مسابقه بود. من از سرعت ولنتینو تعجب کردم. در دور آخر مارک فشار را روی من بیشتر کرد و در نهایت همه چیز خوب پیش رفت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار