فدراسیون هندبال ایران برای شناسایی و به خدمت گرفتن بازیکنان شاغل در لیگ های اروپایی تلاش می کند تا تیم ایران در انجام کارهای فردی و تیمی قدرت خود را افزایش دهد.

 به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مسابقات 2015 هندبال قهرمانی مردان جهان، ایران پس از کسب مدال برنز در مسابقات قهرمانی آسیا که در بحرین برگزار شد، خود را برای شرکت در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی قطر آماده می کند.

آرزوهای ایران پس از کسب نتیجه مساوی 30 بر 30 مقابل بحرین در مرحله گروهی جام 2014 ملت های آسیا و صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا محقق شد.

زیرا قطر میزبان مسابقات قهرمانی مردان جهان نیز به جمع چهار تیم صعود کرده بود و به جز قطر ، سه تیم دیگر راه یافته به این مرحله جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورده بودند.

پس از شکست ایران مقابل قطر در مرحله نیمه نهایی، پیروزی این تیم مقابل امارات عربی متحده با نتیجه 29 بر 23 موجب شد تا ایران برای اولین بار به مدال برنز هندبال مردان آسیا دست یابد.تیم هندبال مردان ایران که پیش از این به کسب مدال برنز در بازی های آسیایی 2006 قطر و نقره 2010 گوانگجو نایل شده بود، آرزوی حضور در مسابقات قهرمانی جهان را داشت.

گفتنی است یکی از لژیونرهای ایران  ایمان جمالی است که در تیم وزپرم مجارستان بازی می کند.جمالی اولین بازیکن آسیایی است که لیگ هندبال قهرمانان اروپا معروف به ویلوکس را تجربه کرده و با تیمش در سال 2014 و در شهر کلن آلمان به عنوان چهارم این مسابقات دست یافته است.

این بازیکن در رقابتهای قهرمانی سال 2014 آسیا در ترکیب ایران حضور نداشت. وی  همچنین عنوان دومین گلزن مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان که در سال 2011 در یونان برگزار شد را پس از هموطنش سجاد استکی به خود اختصاص داده است.

سجاد استکی در مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2011 با 91 گل زده عنوان بهترین گلزن را از آن خود کرد و ایمان جمالی با 80 گل زده در مکان دوم قرار گرفت.

پایگاه اطلاع رسانی مسابقات 2015 هندبال مردان جهان افزود: فدراسیون هندبال ایران برای شناسایی و به خدمت گرفتن بازیکنان شاغل در لیگ های اروپایی تلاش می کند تا تیم ایران در انجام کارهای فردی و تیمی قدرت خود را افزایش دهد.

 این پایگاه  ادامه می دهد اکنون  بوروت ماجک  مربی اهل اسلوونی به عنوان سرمربی تیم هندبال ایران انتخاب شده است. این مربی که در قطر شناخته شده است پیش از این هدایت تیم قطر را بر عهده داشت و قطر را به مسابقات 2013 هندبال قهرمانی جهان که در اسپانیا برگزار شد ، صعود داد.

 ماجک تا تابستان 2013 هدایت تیم هندبال قطر را برعهده داشت اما پس از آن  والیرو ریویرا مربی اسپانیایی هدایت تیم قطر را برعهده گرفت و قراراست این تیم را در مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی دوحه برگزار می شود ، هدایت کند.

  فدراسیون هندبال ایران تاکنون استفاده از بازیکنان ایرانی که در لیگ های اروپایی بازی می کنند را تجربه نکرده است اما از جذب این بازیکنان ایرانی تبار از جمله  دانیال کومائیش که در سوئد بازی می کند و  نیما زمانی که در لیگ دانمارک دروازه بانی می کند.

 پایگاه اطلاع رسانی مسابقات هندبال 2015 مردان جهان نوشت: بدون شک، استفاده از تجربه این بازیکنان بین المللی می تواند قدرت رقابت تیم هندبال ایران در مسابقات جهانی 2015 قطر را افزایش دهد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار