"کیمیا" در نیمه راه و میزبان بازیگران جدید+ تصاویر

سریال "کیمیا" به کارگردانی "جواد افشار"و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی با اتمام تصویربرداری در شهرهای آبادان و خرمشهر به نیمه راه رسید.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از صبا؛ سریال "کیمیا" که اولین سریال 100 قسمتی تلویزیون است به نیمه راه تصویربرداری رسیده است این در حالی است که بخش عظیمی از صحنه های جنگی این سریال در شهرهای آبادان و خرمشهر تصویربرداری شده است. "کیمیا" را "جواد افشار" که سال گذشته سریال "مادرانه" او در ماه رمضان پخش شده کارگردانی می کند و تهیه کنندگی آن را محمدرضا شفیعی برعهده دارد.



مهدی پاکدل- مهدی سلطانی- پرویز فلاحی پور- سوگل طهماسبی- محمود مقامی- میرطاهر مظلومی- حسن تسعیری روح اله کمانی و ... بازیگرانی هستند که در چند ماه اخیر به این پروژه اضافه شده است.

فیلمنامه این سریال را مسعود بهبهانی نیا به رشته تحریر درآورده که پیش از این سریال های خاک سرخ، نرگس، فاصله ها و ... را روی آنتن داشته است. 

اما برای این‌که از آخرین وضعیت اولین سریال 100 قسمتی و درام تلویزیون بیشتر باخبر شویم به سراغ جواد افشار کارگردان این سریال رفتیم و سؤالاتی در خصوص آخرین وضعیت "کیمیا" از او پرسیدیم.



افشار در خصوص سکانس و صحنه‌هایی که تا کنون تصویربرداری شده است، گفت: «حدود هزار و دویست یا هزار و سیصد دقیقه سریال تصویربرداری شده و بخش‌های زیادی از فاز اول و دوم سریال را تولید کردیم، در حال حاضر در لوکیشن اصلی، در خاور شهر مستقر هستیم و سکانس‌های مربوط به خانه پدری «کیمیا» را ضبط می‌کنیم. حدود هشتاد درصد از بازیگران جلوی دوربین رفته‌اند و مابقی همچنان سر صحنه حاضر می‌شوند تا صحنه‌های مربوط به آن‌ها گرفته شود. به جز این تعداد از بازیگران چند کاراکتر را هم اضافه کردیم که بازیگران مناسب آن‌ها را هم انتخاب خواهیم کرد.»

در خبرها آمده بود سکانس‌هایی از این سریال  در خرمشهر و جنوب کشور تصویربرداری شده است اما  افشار خبر از به اتمام  رسیدن این صحنه‌ها داد و در خصوص بخش‌های فیلمبرداری نشده این سریال گفت: «علاوه بر صحنه‌های جنگی کار، سکانس‌های خیابانی که مربوط به وقایع انقلاب، درگیری‌های خیابانی، اتفاقات 17 شهریور و بخش‌های خانگی و داخلی کار باقی مانده است. همچنین بالغ بر دویست لوکیشن بیمارستان و خیابان‌های شمالی و جنوبی شهر تهران هم گرفته نشده است. بخش‌هایی از این سریال که مربوط به خارج از کشور هم می‌شود، ابتدا قرار بود در دوبی تصویربرداری شود اما در نهایت تصمیم گرفتیم آن بخش‌ها را در کشور کویت جلوی دوربین ببریم.»

به گفته افشار تدوین این سریال، یکی از سخت‌ترین قسمت‌های آن است.



کارگردان «کیمیا» در خصوص چگونگی تدوین این کار گفت: « تدوین این سریال  به صورت همزمان انجام می‌شود. خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا به همراه تیم خود مشغول مونتاژ کار هستند و تدوین با سه الی چهار روز تأخیر نسبت به راش‌هایی که ضبط می‌شود صورت می‌گیرد.»

سریال «کیمیا» با پیش تولید گسترده ای جلوی دوربین رفته و حدود یک سال زمان برای آن صرف شده است، افشار که برای اولین بار یک سریال صد قسمتی را کارگردانی می‌کند پیش‌بینی می‌کند که بهمن یا اسفند امسال کار به اتمام می‌رسد و درباره زمان شروع پخش این سریال گفت: «در صورت‌جلسه سازمان صدا و سیما اینگونه بود که  این سریال در ماه رمضان سال 94، روی آنتن برود و باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ما توقفی در تصویربرداری این سریال صورت نگرفته و ان‌شاء‌ا... با مدیریت آقای شفیعی به عنوان تهیه‌کننده توقفی هم  در آینده هم صورت نمی‌گیرد و در زمان تعیین شده کار به دست سازمان خواهد رسید.»

در خلاصه داستان آمده است:
 یک شهر، یک محله، یک خانه! خانه ای به وسعت یک سرزمین! سرزمینی با حوادث پر التهاب با مردمی که عزم بهتر شدن دارند. کیمیا یکی از میان مردم، با خطرات و خاطراتی که حوادث ریز و درشت برایش رقم می زنند و شخصیتش را شکل می دهند.

 

حسن پورشیرازی / آزیتا حاجیان / مهراوه شریفی نیا/ پوریا پورسرخ / سید مهرداد ضیایی / بلوک میرزایی/ حسن جوهرچی/ علی منجزی/ مهتاب ثروتی/ رضا توکلی/ محمدعلی شادمان/ عطا عمرانی / حسین توشه / کوروش زارعی / شهین تسلیمی/ آشا محرابی/ سودابه بیضایی/ فریبا طالبی نسرین نکیسا/ عاطفه رضوی/ مالک سراج / عبدالحلیم تقلابی / ابتسام بقلانی/ نوید خداشناس/ میرفرخ هاشمیان / محسن مجلس آرا / هاجر سراج/ محمد بزرگمهر/ علی افشار/ و با حضور حامد بهداد، نیکی کریمی از دیگر بازیگران در این مجموعه هستند.

این سریال با حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و به سفارش گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه دوم سیما در حال تولید است و سایر عوامل اصلی آن عبارتند از: نویسنده: مسعود بهبهانی نیا / سرپرست گروه کارگردانی: فرید سجادی حسینی/ مدیر برنامه ریزی : امیر سلیمانی/دستیاران کارگردان: داوود باقری، افشین عمرانی/ منشی صحنه:داریوش اسقایی مدیر تصویربرداری: علیرضا رنجبران/ دستیار یک فیلمبردار: میلاد پرتوی/ مدیر صدابرداری: فرشید احمدی/ صدابردار: امید قربانی مشاور و مدیر هنری: دکتر محمدرضا شجاعی / طراحان صحنه و لباس: بهزاد جعفری/ محمدحسین کرمی/ طراح و اجرای دکور: بهنام جعفری/ طراح گریم: امیر اسکندری / آهنگساز: آرمان موسی پور /مدیر تولید: فرشید رئوفی/ مدیر تدارکات: افشین رئوفی  دستیار تهیه کننده: سعید پروینی / جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی/ بدلکار: علیرضا فتحی / تدوین: خشایار موحدیان  سودابه سعیدنیا / صداگذار: بابک شکیبا، امین شریفی/ عکاس: محمدحسن سعادت هندی/ روابط عمومی: راضیه جباری مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا 





انتهای پیام/اق

برچسب ها: تلویزیون ، سریال ، کیمیا ، شفیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار