یکی از بلندپایه ترین اعضای کلیسای کاتولیک استرالیا در پی متهم شدن به سوء استفاده جنسی از کودکان از سمت خود استعفا کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از سیدنی، کلیسای کاتولیک استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد یکی از بلندپایه ترین اعضای این کلیسا در پی متهم شدن به سوء استفاده جنسی از کودکان از سمت خود استعفا کرده است.

گفته می شود "مکس دیویس "- که ریاست اسقف کلیسای ارتش را بر عهده دارد - بلندپایه ترین کشیش و نخستین اسقف کاتولیک استرالیاست که به آزار جنسی کودکان متهم می شود. همچنین ادعا شده است او در سال 1969 از یک دانشجو در کالج "سنت بندیکت" در نزدیکی پرث - که در‌ آن تدریس می کرد - سوء استفاده جنسی کرده است.

پلیس استرالیا هنوز جزییات بیشتری را در این باره منتشر نکرده است.

کلیسای ارتش استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد دیویس 68 ساله این اتهام را به صورت " قاطع رد کرده است."

در این بیانیه همچنین آمده است:" ادعایی به پلیس در این باره مطرح شده است که اسقف مکس دیویس در سال 1969 از یک دانشجو در کالج سنت بندیکت در نیو نورسیا سوء استفاده کرده است. اسقف این اتهام را به صورت قاطعانه رد کرده است و از خود در مقابل این اتهام دفاع خواهد کرد"

نیروی دفاعی استرالیا اعلام کرد دیویس از سمت خود استعفا کرده است و این موضوع در دادگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی نیروی دفاعی استرالیا اعلام کرد:" نیروی دفاعی از این موضوع آگاه است که پلیس اتهاماتی را علیه اسقف مکس دیویس مطرح کرده است. اسقف دیویس از سمت خود استعفا کرده است."

این اتهام در پی افزایش فشارها به منظور انجام تحقیقاتی گسترده درباره اتهامات مربوط به  آزار جنسی کودکان از سوی کشیش های کلیساهای کاتولیک مطرح شده است.

 این در حالی است که ارتش استرالیا نیز به صورت جداگانه درباره این اتهام تحقیقاتی را انجام خواهد داد . پیش بینی می شود دیویس - که از سال 2003 اسقف بلندپایه ارتش استرالیاست - در ماه ژوئیه در دادگاه حاضر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار