نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گفت: گروهک تروریستی داعش در نگاه همه مکاتب بشری، ادیان آسمانی، دیدگاه‌های نظری و عملی محکوم است.

یوناتن بت‌کلیا در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: اقدامات وحشیانه، حرکات غیرانسانی و حیوانی این گروهک تازه‌بنیاد مورد تائید هیچ دین، حزب و گروهی نبوده و فقط هم‌پیمانان او یعنی استکبار به آنها احسنت می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل فاجعه بمباران سردشت در بدو پیروزی انقلاب، چنین روزی را روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی نامیده‌اند، ادامه داد: فجایع انسانی همچنان در مناطق مختلف دنیا ادامه داشته و امروز جهان یک بار دیگر شاهد جنایت است.

بت‌کلیا با اشاره به کشتار وحشیانه زنان و کودکان، قتل عام، نسل‌کشی، تجاوز به عنف در کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: وقوع جنایات انسانی به نهایت رسیده است، اما مدعیان حقوق بشر همچنان در سکوت سنگینی فرو رفته‌اند.

وی ضمن ابراز تاسف از متولد شدن گروهی تندرو به نام داعش، خاطرنشان کرد: یک بار دیگر دست‌پرورده‌های رژیم جعلی صهیونیسم با برخورداری از حمایت نظامی، تسلیحاتی و اقتصادی سران این رژیم و کشورهای غربی به دنبال مخدوش کردن چهره دین در سراسر جهان هستند.

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان ادامه داد: عراق، سوریه، لبنان و .. به حیاط خلوت ایادی استکبار جهانی تبدیل شده، به طوری که از هیچ وحشی‌گری و جنایتی علیه ملت‌ها و دولت‌های منتخب مردم دریغ نمی‌کنند.

بت‌کلیا با اظهار به اینکه قلم و زبان از بازگویی ظلم روا شده بر ملت این کشورها به معنای واقعی عاجز است، اظهار داشت: افرادی که تحت امر این گروه و سرکردگان آن هستند، نمایندگان واقعی اسلام نیستند.

وی با اشاره به اینکه با بهانه تاسیس حکومت اسلامی به اصطلاح شام و عراق به دنبال تغییر دیدگاه مردم نسبت به آئین آسلام و قرآن کریم هستند، افزود: اسلام در همه جهان به دین رحمت، مهربانی و عطوفت معروف است.

وی طرح جدید تقسیم خاورمیانه را توطئه جدید استکبار دانست و بیان داشت: حمله به افراد غیرنظامی، کشتار دسته‌جمعی، تجاوز به دختران و زنان جوان تحت هر عنوان از دید همه مکاتب بشری محکوم است/س

برچسب ها: بشری ، مجلس ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.