یک رسانه ترکیه‌ای در گزارشی نوشت که هم‌اکنون ایران به متعادل کننده جدید اوضاع در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه ترکیه‌ای "تودی زمان" در گزارشی نوشت: در خاورمیانه‌ای که طیفی از رخدادها را می‌توان مشاهده کرد باید به ظهور راهبرد بزرگ ایران به عنوان تحولی عمده نگاه کرد.

در این گزارش امده است:هم‌اکنون ایران به متعادل کننده جدید اوضاع در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است و با موفقیت هم از سوریه و هم از عراق دفاع می‌کند.

این روزنانمه در ادامه با اشاره به افول قدرت ترکیه نوشت، ایران توانسته است مسیر حوادث را تغییر داده و به عنوان متعادل کننده جدید اوضاع منطقه خاورمیانه خود را مطرح کند.

از نظر این روزنامه  پیشرفت ایران نتیجه مستقیم نقش فرامنطقه‌ای شیعیان است. از لبنان گرفته تا ایران و کشورهای مختلف خلیج فارس شیعیان خود را به‌خوبی شکل داده‌اند.

تودی‌زمان افزود: ظهور ایران تا حدودی نیز به‌خاطر  موقعیت حکومت این کشور است. وقتی ما به سقوط دولت‌های لیبی و عراق نگاه می‌کنیم، آنگاه متوجه نمایش عالی دولت ایران می‌شویم. 

گزارش آدر انتها می نویسد: درباره دولت ایران باید اذعان کرد که در جمع آن‌ها افرادی تحصیلکرده  وجود دارند که توانسته‌اند خود را با فعل و انفعالات منطقه‌ای شکل دهند و نقشه‌های راهبردی مناسبی اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار