با آغاز فصل گرما و مسافرت هموطنان به شهرهای شمالی باز شاهد بروز رفتار نامناسب بانوان درسواحل شمالی ایران که نشأت گرفته ازالگو برداری غربی است هستیم.

زینب برخورداری عضو هیات علمی دانشگاه تهران، پژوهشگر حجاب در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: شهرهایی که درکنار دریا قرار دارد در اکثر نقاط جهان از شرایط فرهنگی مناسبی برخوردار نیست وجود فرهنگ های متفاوت و شرجی بودن هوا میل به رفتن به آب همگی دست به دست یکدیگر داده است که در شهرهای ساحلی رعایت پوشش مناسب کمتر باشد.

وی در ادامه گفت: بانوان اصلا توجیه نشده‌اند که چرا و به چه دلیل باید حجاب را رعایت کنند گرچه در این زمینه فعالیت‌های دینی و اجتماعی بسیاری شده اما کافی نبوده است.

وی در ادامه بیان داشت: افراد در شهرهایی که در آن زندگی می‌کنند تلاش دارند که اخلاقیات را بیشتر رعایت کنند اما چون سواحل شمالی شهرهای توریستی هستند رعایت این نوع رفتار محتاطانه از سوی افراد کمتر دیده می‌شود.

برخورداری در ادامه افزود: یکی از مهمترین عواملی که در شهرهای شمالی و سواحل آن باعث بروز بد حجابی از سوی بانوان شده است وجود نداشتن یک فضای مناسب برای بانوان می‌باشد.
اگر بانوان بدانند که در سواحل شمالی جایگاه ویژه‌ای برایشان تعبیه شده است و می‌توانند با استفاده از لباس مناسب از دریا استفاده کنند این اثرات بد حجابی در سواحل شمالی کمتر دیده می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید عملیاتی وارد کار شوند. این امر به منظور تذکر دادن نامناسب نیست بلکه با ایجاد فضای مناسب برای بانوان و تولید پوشاک در خور اجتماعی باید رعایت حجاب را آسان تر کنند.

انتهای پیام/  
برچسب ها: ساحل ، فرهنگ ، غربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار