مجموعه انیمیشن "پنج انگشت" با سروده‌هایی از مصطفی رحمان‌دوست با آغاز ماه مبارک رمضان از شبکه پویا پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه پویا، انیمیشن «پنج انگشت» که بر اساس سروده‌های مصطفی رحماندوست تولید شده،  در حال حاضر از شبکه پویا در حال پخش است و علاقمندان می توانند هرروز ساعت 15:25 بیننده این انیمیشن باشند.

«بازی با انگشت‌ها» و «پنج تا انگشت بودند که...» عنوان مجموعه کتاب‌هایی از مصطفی رحماندوست است که به زبان شعر و با بخشیدن شخصیت به 5 انگشت یک دست، داستان‌های آموزشی متفاوتی را روایت می‌کند. مرکز پویانمایی صبا با بهره‌گیری از این داستان‌های زیبا و آموزنده مجموعه انیمیشن «ماجراهای پنج انگشت» را تولید کرده است که هم‌اکنون از شبکه پویا  در حال پخش است.

این انیمیشن با تیتراژ خوبی آغاز می‌شود، به طوری که شخصیت هر انگشت با نقاشی چهره‌ روی آن و پوشاندن لباسی متناسب با آن شخصیت شکل می‌گیرد، این تصاویر با شعر و موسیقی مناسبی همراه هستند و پس از شکل گرفتن شخصیت هر 5 انگشت داستان آغاز می‌شود.

 نکته مهم در طراحی شخصیت‌ها محبوبیت و صمیمیت آنهاست و با توجه به هر کدام از انگشت‌های یک دست شخصیتی متناسب با آنها طراحی شده است.

در مجموعه انیمیشن «پنج انگشت» تلاش شده تا  به بچه‌ها مسئولیت پذیری و تعهد آموزش داده شود و برهمین اساس کودکان به هر انگشت خود نقشی می دهند،  انگشت‌ها در این بازی به بازیگران یک نمایش یا اسباب‌بازی‌های جاندار تبدیل می‌شوند و در نقش انسان، حیوان و حتی یک وسیله بی‌جان ظاهر می‌شوند.

«پنج انگشت» در 50 قسمت یک و نیم دقیقه‌‌ای به کارگردانی اردشیر قیامی و تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید شده که هر قسمت این انیمیشن ، موضوعی مستقل دارد و براساس کتاب‌های «بازی با انگشت‌ها» و «پنج تا انگشت بودند که...» مصطفی رحماندوست ساخته  شده است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار