ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد این کشور تحقیق در مورد شرایط استفاده احتمالی از سلاح شیمیایی را در شرق اوکراین خواستار است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری ریانووستی،  ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد این کشور تحقیق در مورد شرایط استفاده احتمالی از سلاح شیمیایی را در شرق اوکراین خواستار است.

چورکین گفت: این موضوع بسیار وحشتناک است، باید در این مورد تحقیق کرد. پاول گوبارف که ریاست جمهوری مردمی خودخوانده دونتسک را بر عهده دارد، روز دوشنبه اعلام کرد نظامیان ارتش اوکراین از سلاح شیمیایی بر ضد جدایی طلبان طرفدار روسیه استفاده کرده‌اند.

گوبارف  به نقل از ایگور استریلکوف، فرمانده گردانهای مردمی دونتسک، اعلام کرد: نظامیان ارتش اوکراین در حمله به مواضع فعالان جدایی طلب در روستای سمیونووکا از سلاح شیمیایی استفاده کردند. دو فعال جدایی طلب که در این حمله به علت استنشاق گاز مسموم شده بودند، در وضعیتی وخیم به بیمارستان دونتسک منتقل شدند.

ارتش اوکراین پانزدهم آوریل عملیات ویژه گسترده‌ای را برای سرکوب گرایشهای جدایی طلبی در برخی مناطق این کشور آغاز کرد. گرایش‌های جدایی طلبانه و به دنبال آن درگیری و ناامنی پس از سرنگونی ویکتور یانوکوویچ از ریاست جمهوری اوکراین در بیست و دوم فوریه گذشته آغاز شد. روسیه این عملیات را اقدامی تنبیهی برضد ساکنان این مناطق توصیف کرده و از مقامات اوکراین خواسته است هر چه زودتر به این حملات پایان دهند.

پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین، جمعه گذشته تصمیم گرفت زمان آتش بس میان نیروهای ارتش اوکراین و جدایی طلبان مسلح در مناطق شرقی کشورش را هفتاد و دو ساعت دیگر تمدید کند. نیروهای دفاع از خود جمهوری های مردمی خودخوانده دونتسک و لوگانسک نیز تعهد کرده اند این آتش بس را تا سی ام ژوئن رعایت کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار