طرح مبارزه بیولوژیک علیه آفات با استفاده از رها سازی200هزار قطعه زنبور براکون در آباده طشک فارس اجرا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیرجهاد کشاورزی آباده طشک گفت: سطح زیر کشت گوجه فرنگی امسال نسبت به پارسال در این منطقه چهار برابر شده و از45هکتار به 250هکتار رسیده است.

فنائی ادامه داد : رهاسازی 200هزار قطعه زنبور براکون در مزارع گوجه فرنگی علاوه بر کاهش خسارت به کشاورزان موجب کاهش استفاده از سموم شیمیائی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی آباده طشک افزود: مبارزه بیولوژیک فعلا در سطح50هکتار اجرا می شود که در آینده قابل اجرا در تمام مزارع گوجه فرنگی آباده طشک خواهد بود .

فنائی بیان کرد: دولت برای حمایت از این امر و کاهش استفاده از سموم شیمیائی برای اجرای این طرح در مزارع65درصد از هزینه آن را به صورت یارانه به کشاورزان پرداخت می کند و کشاورزان تنها35درصد از هزینه اجرای طرح را می پردازند.

مدیر جهاد کشاورزی آباده طشک گفت: پارسال طرح مبارزه با این آفت با استفاده از تله های نوری وتله های فرمونی برای مبارزه با آفت پشه مینوز گوجه فرنگی اجرا شد.

امید اباده یکی از گیاه پزشکان آباده طشک نیز در باره مزایای رها سازی زنبور براکون در مزارع گوجه فرنگی گفت: با توجه به اینکه تولید زنبور براکون در آزمایشگاههای حشره شناسی استان انجام می شود هزینه کمتری نسبت به تهیه سموم شیمیائی دارد و حداقل 50 درصد هزینه را کاهش می دهد .

وی به کشاورزان توصیه کرد به جای مبارزه شیمیائی با آفات گیاهی به مبارزه بیولوژیک که ضامن سلامتی مصرف کنندگان است بپردازند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: رهاسازی ، زنبور ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.