با تصویب یک فوریت طرح بهبود معیشت غسال‌های شاغل در بهشت زهرا وضعیت رفاهی این افراد بهبود می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه هفتاد و هفمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورا در خصوص بررسی وضعیت معیشت کارکنان بهشت زهرا و نیز سخت و زیان‌آور بودن شغل آنان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انصاری عضو شورای شهر با بیان اینکه سخت و زیان‌آور بودن مشاغل در قانون تصویب شده و باید این موضوع از طریق سازمان مربوطه پیگیری گردد اظهار داشت: تنها در این جلسه می‌توان مسائل رفاهی و استخدامی این افراد را در قالب یک فوریت تصویب کنیم.

دنیا مالی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: آنچه که در متن قانون آمده متفاوت است متفاوت است و باید در نظر داشت که با توجه به متفاوت بودن شرایط شغلی شاغلان در بهشت زهرا این موضوع باید به گونه دیگری بررسی گردد و تمهیدات ویژه‌ای در خصوص این افراد در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه اگر قرار است با یک فوریت این طرح موافقت کنیم باید متن پیشنهادی اصلاح گردد افزود: با توجه به برخورداری زیان‌آوری مشاغل از ماده قانونی شورا تنها باید ارائه تسهیلات و پرداخت‌های بیشتر به این افراد را تحت نظر قرار دهد نه سخت و زیان‌آور بودن آن را.

*دوستی: بهبود معیشت باید درخصوص غسال‌های مورد توجه قرار گیرد نه کارکنان

دوستی یکی دیگر از اعضای شورای شهر ضمن موافقت با یک فوریت طرح به اشکال در متن درخواستی اعضای شورا مبنی بر بهبود معیشت کارکنان بهشت زهرا اشاره نمود و افزود: این موضوع باید در خصوص غسال‌ها مورد توجه قرار گیرد نه کارکنان.

در ادامه حقانی عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر با تاکید بر اینکه سازمان بهشت زهرا دارای شرایط خاصی است و باید از مزایای خاصی نیز بهره‌مند گردند افزود: باید در نظر داشت که این موضوع به دلیل برخورداری این سازمان از آیین‌نامه قانونی بازرس و هیئت مدیره در همین نهاد مطرح گردد و نیاز طرح در شورا نیست.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهشت زهرا از کارکنان متفاوتی در رده‌های مختلف برخوردار است افزود: با توجه به گوناگونی مشاغل در این نهاد این وظیفه مدیرعامل سازمان است که تشخیص دهد تسهیلات در اختیار چه افرادی قرار گیرد.

*راستگو: استخدام رسمی غسال‌ها اولیت یابد

الهه راستگو یکی دیگر از اعضای شورای شهر یکی از موضوعات مهم را در خصوص زنان غسال عنوان کردو افزود: با توجه به شرایط و فضای روانی خاص این مکان و نیز جابه جایی اجساد سنگین توسط این افراد مشکلات جدی و روانی غسال‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و استخدام رسمی آنان اولویت یابد.

دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این اظهارات افزود: شهرداری موظف است در خصوص زیان آور بودن این مشاغل لایحه دهد و آن را برای دولت ارسال نماید.

احمد مسجد جامعی نیز در پایان با تاکید بر اینکه متن این درخواست از بهبود معیشت کارکنان بهشت زهرا باید به بهبود معیشت کارگران اصلاح گردد خاطرنشان کرد: چرا که تنها در این صورت در ساختار تامین اجتماعی قرار گرفته و قابل بررسی خواهد بود.

گفتنی است در پایان نظرات اعضا یک فوریت طرح بهبود معیشت کارگران( غسال‌ها) بهشت زهرا با رأی اکثریت اعضا به تصویب رسید.

*تغییر نام 13 کوچه و میدان شهر تهران 

گفتنی است همچنین در این جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی طرح نامگذاری و تغییر 15میدان و کوچه مناطق شهر تهران مطرح گردید که در این میان تمامی نام‌های پیشنهادی به جز تغییر نام میدان مهران واقع در محدوده منطقه 3شهرداری تهران به نام قبا و نیز نامگذاری کوچه صاحب نام در محدوده منطقه 5شهرداری تهران به نام میخک مورد تصویب اعضا رسید.

لازم به ذکر است بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی میدان امام خمینی از دیگر دستورات جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بود که براساس رأی اعضا شهرداری تهران مکلف است لایحه ساماندهی میدان امام خمینی (ره) حداکثر ظرف مدت دو ماه از این تاریخ اجرا نماید.

*ارائه تسهیلات به فرزندان شاهد شاغل در شهرداری یک پارچه می‌شود

 در ادامه هفتاد و هفتمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اعضا در خصوص بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران و سازمان‌ها وشرکت‌های تابعه و مستقل در خصوص رعایت قانون جامعه، خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در ابتدای این صحبت‌ها تندگویان یکی از اعضای شورای شهر با بیان اینکه تصویب قانونی در جهت ارائه تسهیلات به فرزندان شهدای شاغل در تمامی سازمان‌ها و نهادها در سال 91 از سوی مجلس به عدم اجرای آن علی رغم ابلاغ از سوی برخی از بخش‌های شهرداری تهران اشاره نمود و اظهار داشت: متاسفانه عدم این اجرا در برخی از بخش‌ها نظیر آتش‌نشانی و سازمان فرهنگی هنری سبب ایجاد تبعیض میان افراد واجد این شرایط شده است.

وی با یادآوری تصویب این موضوع و بیان آن در قالب قانون به دو فوریتی بودن آن تاکید کرد و افزود: این طرح تنها باید به مناطق ابلاغ شود و بنابر قانونی بودن آن نیاز به رأی گیری مجدد ندارد.

*تندگویان: پرداخت یک هزارم حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری به فرزندان شاهد شاغل در این نهاد فراتر از قانون نیست

این عضو شورای شهر با اشاره به فعالیت 700فرزند شهید در شهرداری تهران و سازمان‌های تابعه آن بودجه لازم در خصوص تأمین حقوق و دستمزد و تسهیلات این افراد را در حدود دو میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: این در حالی است که سالیانه دو هزار میلیارد تومان صرف  حقوق و دستمزد تمام پرسنل شهرداری می‌شود که عدد مورد نظر در مقابل این مبلغ چیزی فراتر از قانون نیست.

* مجتبی شاکری: رأی گیری قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ایجاد قانون در قانون است

شاکری در ادامه این تذکرات با تایید صحبت‌های اعضا در خصوص برخورداری این موضوع از قانون افزود: وقتی این درخواست در مجلس مطرح و به قانون رسیده نمی‌توان در شورا آن را به رأی گیری گذاشت چراکه این عمل به معنای ایجاد قانون در قانون است. 

وی تصریح کرد: این موضوع تنها باید در قالب تذکر از سوی رئیس شورا مورد توجه قرار گیرد.

حافظی در اعتراض به عدم اجرای این قانون در شهرداری افزود: آنچه مهم است این موضوع است که چرا علی رغم تصویب آن از سال 91 و ابلاغ آن به شهرداری تاکنون اجرا نشده و شهرداری باید در این خصوص پاسخگو باشد.

منصور احمدلو رئیس اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران در پاسخ به اعضای شورای شهر در خصوص عدم اجرای این قانون در برخی از بخش‌های شهرداری تاکنون با بیان اینکه جامعه ایثارگری به لطف کسی نیاز نداشته چراکه حفظ کشور به جهت لطف این افراد به جامعه بوده است اظهارداشت: باید در نظر داشت در برخی از موارد و شاید در 20سرفصل شهرداری پیشگام‌تر از سایر نهادها در خصوص ارائه خدمات و تسهیلات به ایثارگران بوده است.

* 14هزار و 400بازدید از خانواده شهدا درسال/ بازدید شهرداری از خانواده شهدا در مقایسه با نهاد موظف(بنیاد شهید) قابل توجه است

وی با اشاره به برخورداری شهر تهران از 26هزار شهید در مناطق مختلف میانگین سنی خانواده‌های آنان را بالاتر از 70سال عنوان کرد و افزود: این موضوع سبب تصویب طرحی مبنی بر بازدید هر دو هفته یکبار مسئولین شهرداری مناطق از خانواده‌های شهدای این منطقه شده است به طوری که در هر هفته 300 و در هر ماه 1200 و در نهایت در هر سال 14هزار و 400بازدید از خانواده شهدا صورت می‌گیرد که این میزان در مقایسه نهاد موظف( بنیاد شهید و امور ایثارگران)که 3هزار مورد عنوان شده قابل توجه است.

در ادامه صحبت‌های منصور احمدلو رئیس اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران برخی از اعضا بار دیگر به بیان نظرات خود در این خصوص پرداختند که در نهایت طرح الزام شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و مستقل به رعایت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک فوریت تصویب شد و قرار شد متن آن در کمیسیون مربوطه بررسی شده و در جلسه دو هفته بعد شورا مطرح گردد.


*طرح الزام شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و مستقل به رعایت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تصویب شد.

حافظی عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در این منطقه روزانه شاهد 3 تا 4 مورد آتش سوزی ناشی از عدم استاندارد بودن سیم کشی‌های برق هستیم اظهار داشت: باید توجه داشت که تردد بسیار چرخ دستی‌ها در این منطقه نیز امروزه به عنوان معضلی برای عابران وکودکان مطرح است ضمن اینکه وجود مشاغل وصنایع آلاینده و نیز قناتهایی که  نشستهای آن بویژه در محدوده مولوی این منطقه را به محلی خطرناک تبدیل نموده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بافت تاریخی این منطقه و توجه ویژه میراث فرهنگی به آن که مانع از ساخت وساز بیش از دو طبقه برای شهروندان شده امروز موجب تغییر کاربری بافتهای مسکونی در این منطقه و تبدیل آن به کارگاه ،‌ بار انداز و محلی جهت اسکان معتادین تبدیل نموده است ، بافتهای تاریخی فرسوده توسط سازمان میراث فرهنگی فریز شده است.

سروری عضو دیگر شورای شهر در ادامه تذکرات با اشاره به اینکه تمامی بافتهای فرسوده با محدودیت جدی مواجه‌اند این محدودیت را درمنطقه 12 مضاعف عنوان کرد و افزود: چرا که این منطقه امروزه به جهت ارزش تاریخی آن از سوی سازمان میراث فرهنگی فریز شده است.

وی با تاکید بر این که پیگیریهای جدی در این خصوص از سوی اعضای شورا با نمایندگان مجلس شده افزود: عدم حل این موضوع تاکنون بیانگر عدم توجه مسئولان به این موضوع بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه هر چند تسهیلات و کمکهایی در جهت نوسازی بافتهای فرسوده صورت میگیرد افزود: اما این تسهیلات غیر شفاف بوده و عملاً این تخفیفات با دریافت هزینه های متفرقه در زمان دریافت جواز اعمال نمی شود.

*سروری: تسهیلات و تخفیف‌هایی که به بافتهای فرسوده ارائه می شود شفاف نیست


وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل عدم نوسازی بافتهای فرسوده به دلیل ارائه صدور جواز پایین تر از دو طبقه در این منطقه بوده که فقدان ارزش مادی آن سبب عدم نوسازی این بافتها می‌شود.


در ادامه این تذکرات دنیا مالی عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه وضعیت محله هرندی وسیروس با توجه به گزارشهای ارائه شده رو به بهبود است افزود: نیاز است که دستگاه‌های متولی در این امر ورود نمایند وبحث امنیت بافتهای فرسوده دچار تحول اساسی گردد.
وی با بیان اینکه منطقه بازار علی رغم توجهاتی که به این بخش شده است نیازمند توجه بیشتر است افزود: هرچند در سنوات گذشته اقدامات موثری از سوی شهرداری تهران صورت پذیرفته اما باید این اقدامات تداوم یابد.


*حل این معضل نیازمند تمهیدات ترافیکی است


این عضو شورای شهر از مشکلات ترافیکی منطقه بازار به عنوان چالشی دیگر در این منطقه یاد کرد و افزود: حل این معضل نیازمند تمهیدات ترافیکی است .


*منطقه بازار نیازمند تمهیدات ترافیکی ویژه است

احمد دنیا مالی به ساخت ساختمانی در این منطقه از سوی یک نهاد خیریه در این منطقه اشاره نمود و افزود: این درحالی است که این ساختمان  علی رغم پرداخت سرمایه و گود برداری به دلیل اعلامی که از سوی میراث فرهنگی شده رها شده است که تمامی این مواردنیازمند توجه ویژه است.


*عنوان میراث فرهنگی در منطقه 12 نتیجه ای جز فرسودگی و فلاکت شهروندان نداشته است
وی در ادامه با تاکید بر اینکه وقتی در منطقه ای به اسم میراث فرهنگی به آن تاکید می شود در حالی که نتیجه ای جز فرسودگی و هلاکت برای شهروندان آن ندارد این به معنای متضررساختن شهروندان است اما باید پرسید چه کسی باید پاسخگوی این ضرر وزیان باشد.


در ادامه احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مسائل و مشکلات منطقه 12 از فقدان ایمنی و آسیبهای اجتماعی نظیر اعتیاد به عنوان معضلی دیگر در این منطقه یاد کرد واظهار داشت: کیفیت پایین سرویسهای بهداشتی منطقه بازار نیز موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

*مسجد جامعی: شتاب زدگی اجرای طرحها درمنطقه 12 را تحت الشعاع قرار می دهد


وی با اشاره به اینکه بارزسی از کیفیت فعالیت‌های انجام شده دراین منطقه نیازمند توجه ویژه است افزود: اما باید درنظر داشت شتاب زدگی در اجرای طرحها ممکن است طرحها را تحت الشعاع قرار دهد.

سالاری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصویب طرح دو فوریتی در خصوص حریم بافتهای فرسوده پس از حضور سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی در شورا خاطر نشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که این منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده اما  لازم است که مسئولین مربوطه در شهرداری نیز آن را مورد توجه قرار دهند.

*فقدان آگاهی مسئولان در عدم حل حادثه طوفان بی تاثیر نبوده است


محسن پیرهادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران در جلسه شورای اسلامی شهر تهران به غبار دیروز تهران اشاره نمود وافزود: باید در نظر داشت که این موضوع نیز همانند مسئله طوفان نیازمند بررسی جدی است وباید اقدامات لازم در جهت رفع آن از سوی مسئولان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این موضوع نیازمند آگاهی لازم است به نقش ویژه رسانه ها در جهت آگاهی به شهروندان اشاره نمود و افزود: باید در نظر داشت که عدم آموزش وآگاهی شهروندان از یک سو و از سوی دیگر یک از مهمترین دلایل در جهت حل این معضل تاکنون بوده است.


وی تصریح کرد: اعضا و مسئولان باید بر این موضوع واقف گردند که عدم توجه به این مسئله سبب ایجاد مسائلی پیرامون شهروندان خواهد شد.


در ادامه این تذکرات حکیمی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حضور حجه الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به ارائه تذکری پرداخت وافزود: حضور ایشان در این جلسه جهت ارائه گزارش از فعالیت‌های آن سازمان و بحث وبررسی پیرامون نحوه تعامل و همکاری شورای شهر و سازمان تبلیغات بوده در حالی که تمام صحبت‌های ایشان در این جلسه منحصر به ماه مبارک رمضان شد.
مسجد جامعی در پاسخ حکیمی پور به اعلام آمادگی خاموشی جهت ارائه گزارش اشاره نمود وافزود: دعوت ایشان دراین جلسه تنها به جهت بیان ارزشهای ماه مبارک رمضان بوده است نه ارائه گزارش.

*چالشهای ناشی از تغییر کاربری غیر قانونی مناطق مسکونی به تجاری در عودلاجان مورد توجه قرار گیرد

در ابتدای هفتاد و هفتیمن جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران حجت الاسلام والمسلمین خاموش رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و بیان ارزشهای معنوی این ماه توجه ورسیدگی بیشتر به ایتام را با توجه به بیان احادیث و روایات یکی از وظایفی دانست که باید در دستور فعالیت‌های شورا قرار گیرد و تاکید کرد: موضوع مهم دیگر تحکیم بنیاد خانواده است که متاسفانه امروزه این ساختار با چالشهایی مواجه شده چرا که ساختار خانواده با توجه به هرمی بودن آن نیازمند ارتباط با اطرافیان است.

وی از صله رحم در اسلام به عنوان مهمترین امر در جهت تحکیم این بنیاد یاد کرد و افزود: باید در نظر داشت که یکی از موثر ترین شرایط در جهت تقویت این سفارش ماه مبارک رمضان واطعام روزه داران است که خود می تواند بهانه‌ای در جهت رفع مشکلات ناشی از قطع ارتباط افراد با یکدیگر گردد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در شهرداری وشورا توجه ویژه‌ای به مساجد واقامه نماز شده از مسجد به عنوان سنگ بنا و نماد اولیه هر فرهنگ وتمدنی یاد کرد وافزود: اینکه امروزه مسجد نخستین مکانی است که مورد آماج حملات دشمنان قرار می گیرد خود بیانگر اهمیت جایگاه این مکان دینی است.

خاموشی با تاکید بر اینکه با توجه به ارزش نماز ساخت مصلی درشهر درجهت افزایش نمازگزاران باید مورد توجه قرار گیرد به بیان آیات و روایات در این خصوص و نیز اقدامات سازنده در جهت ترویج این فرهنگ دینی پرداخت وافزود: امیدواریم این اقدامات گسترش یابد چرا که در سایه توسعه آن فرهنگ نماز،‌قرآن و تحکیم خانواده نیز تقویت خواهد شد.

در ادامه این جلسه اکبر جهانگیری دبیر شورایاری منطقه 12 در تشریح ارائه گزارش در خصوص فعالیت‌ها و عملکرد شورایاری منطقه در ابتدا به تشریح موقعیت جغرافیایی، جمیعت ، بافتهای تاریخی  و نیز اماکن دولتی ، اقتصادی ، سیاسی وآموزشی این منطقه پرداخت وافزود: نوسازی بافتهای فرسوده با توجه به شرایط ویژه این منطقه از مهمترین درخواستهای مسئولین این منطقه است ضمن اینکه باید در جهت احداث زمینهای ورزشی درمحله قیام وافزایش میادین میوه و تره بار نیز اقداماتی صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به حادثه طوفان اخیر تهران به مشکلات ناشی از این طوفان در خصوص قطع برق اشاره نمود واظهار داشت: البته باید چالشهای موجود د رخصوص تغییر کاربری غیر قانونی بخشهای مسکونی به تجاری به خصوص در بافت تاریخی عودلاجان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: رمضان ، شراط ، تقویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار