یک قطعه عقاب صحرایی پس از دو ماه درمان و تغذیه مناسب در اراک رها شد.

   محمود کلنگری فعال محیط زیست در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، با اعلام این خبر اظهار داشت: عقاب صحرایی یکی از 10 گونه عقاب ایران است و در استان مرکزی گونه‌ای مهاجر و زمستان‌گذر محسوب می‌شود.

وی افزود: این پرنده شکاری در سیبری تولیدمثل کرده و در اواسط پاییز به سمت منطقه‌ای حدفاصل منطقه‌ی دفن زباله‌ی اراک و تالاب میقان کوچ کرده و زمستان‌گذرانی می‌کند.

عضو گروه حامیان تنوع زیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه این عقاب صحرایی تیمار شده از سوی اداره کل محیط زیست تحویل گروه شد، گفت: این پرنده شکاری به علت آسیب‌دیدگی مختصری که در بال خود داشت قادر به پرواز نبود و ظرف مدت حدود دو ماه درمان و مراقبت با تغذیه مناسب و همچنین طعمه زنده امکان بازگشت به طبیعت را پیدا کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه پرندگان شکاری به انسان عادت می‌کنند، مراتب درمان و رهاسازی این پرنده به سرعت انجام شد تا قبل از عادت به این شرایط آماده بازگشت به زیستگاه اصلی خود شود.

کلنگری با بیان اینکه این عقاب صحرایی در منطقه‌ی دفن زباله‌ی اراک رها شد، گفت: عقاب پرنده‌ای مردارخوار است و از این جهت رهاسازی آن در این منطقه خطر چندانی برای این پرنده شکاری به همراه نخواهد داشت؛ خطر واقعی که این پرندگان را تهدید می‌کند شکار غیرمجاز آنها به وسیله گلوله است و تلفات زیاد عقاب‌های صحرایی عموماً ناشی از اینگونه اقدامات شکارچیان است./س

برچسب ها: رها سازی ، عقاب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.