رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی گفت: مبارزه با پدیده قاچاق که 10 سال است با تشکیل باند در این بخش فعال هستند، یک شبه امکان‌پذیر نیست ولی با تعامل دولت و اتحادیه‌ها در مدت کوتاهی این امر میسر می‌شود.

غلامحسین کریمی، رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به لزوم تعامل دولت با اتحادیه مخابرات گفت: متاسفانه اکنون این تعامل وجود ندارد و اگر دولت با اتحادیه تعامل خوبی داشته باشد قاچاق کالاهایی مانند گوشی تلفن همراه به صفر می‌رسد.
 
وی افزود: این یک تکنولو‍ژی است که وارد کشور می‌شود و باید تحت پوشش افراد حقیقی و یا حقوقی و با برگه سبز وارد شود.

کریمی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال 84 که تعرفه واردات 4 درصد بود و گوشی تلفن همراه تنها از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شد، قاچاق به صرفه نبود.

رییس اتحادیه مخابرات تصریح کرد: مبارزه با پدیده قاچاق که 10 سال است با تشکیل باند در این بخش فعال هستند، یک شبه امکانپذیر نیست ولی با تعامل دولت و اتحادیه‌ها در مدت کوتاهی این امر امکان‌پذیر است.

کریمی در ادامه افزود: موبایل یک شبکه زیر ساخت مخابراتی دارد و اگر دستگاه‌های BTS و شبکه‌های سوییچینگ لحظه‌ای قطع و یا خاموش شوند، موبایل اسباب‌بازی بیش نیست.

وی با اشاره به رسیدگی به تخلفات موبایل گفت: در طول هفته بیش از 50 مورد رسیدگی به تخلفات موبایل توسط اتحادیه انجام می‌شود که شامل ارائه جنس غیراصل و عدم ارائه فاکتور و همچنین در مورد گارانتی نیاز به نظریه کارشناسی است که کارشناسان ما کاملا ظابطه‌مند و بدون رابطه به آنها رسیدگی می‌کنند.  

انتهای پیام/
برچسب ها: واردات ، موبایل ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار