یک نشریه آمریکایی نوشت هر روز بر تعداد شهروندان آمریکایی که تابعیت آمریکایی خود را ابطال می کنند افزوده می شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ نشریه نیوزویک در گزارشی به قلم «باربرا استرباشف» در پایگاه اینترنتی خود نوشت هر روز بر تعداد شهروندان آمریکا که در خارج از این کشور کار یا زندگی می کنند و تابعیت آمریکایی خود را ابطال می کنند افزوده می شود. در سال دو هزار و سیزده حدود سه هزار شهروند آمریکایی در کشورهای دیگر تابعیت آمریکایی خود را ابطال کردند. این تعداد در مقایسه با سال دو هزار و دوازده سه برابر افزایش یافته است. با توجه به قوانین محدودکننده جدید درباره شهروندان آمریکا در خارج که از ماه آینده اجرایی خواهند شد پیش بینی می شود شهروندان آمریکایی بیشتری تابعیت این کشور را ابطال کنند.

نشریه نیوزویک در ادامه نوشته است براساس قوانین جدید دولت آمریکا درباره شهروندان این کشور در خارج از آمریکا، بانک های خارجی که شهروندان آمریکایی از سرویس ها و خدمات آنها استفاده می کنند باید گزارش گردش مالی این مشتریان را در اختیار سازمان ها و موسسات آمریکایی قرار دهند. مقامات آمریکایی مدعی هستند هدف از این اقدام جلوگیری از فرار مالیاتی شهروندان این کشور است که در خارج کار یا زندگی می کنند. اما شهروندان آمریکایی اعلام کرده اند قوانین جدید دولت این کشور روند پرداخت مالیات آنها را بسیار پیچیده می کند و کار و فعالیت آنها را در خارج به خطر می اندازد و باعث می شود آنها در برخی مواقع حتی نتوانند یک گزارش مالی ساده هم از بانک ها دریافت کنند.

"الاین ناچ "نویسنده آمریکایی که مدت بیست سال در خارج از آمریکا زندگی کرده و اخیرا هم در قطر مستقر شده است گفت: مقامات آمریکایی با شهروندان این کشور در خارج نه مانند سفرا و نمایندگان این کشور بلکه بیشتر مانند  جنایتکاران و خلافکاران برخورد می کنند. به همین علت این افراد سهم مالیات خود را به وزارت خزانه داری نمی پردازند و هزاران نفر از شهروندان این کشور ناچار شده اند گذرنامه های خود را در کشورهایی که در آنها حضور دارند کنار بگذارند و تابعیت آمریکایی خود را ابطال کنند. 

براساس این گزارش، آمریکا تنها کشور صنعتی جهان است که مالیات در آمد شهروندان خود را نه براساس محل اسکان ، زندگی و کار آنها بلکه بر اساس ملیت آنها دریافت می کند. بعبارت دیگر هر شهروند آمریکایی در هر جای دنیا زندگی و کار می کند باید به دولت مرکزی آمریکا مالیات درآمد بپردازد. 

شهروندان آمریکایی که درآمد سالانه آنها کمتر از نود و هفت هزار و ششصد دلار است می توانند درخواست بخشش مالیاتی بکنند اما پیچیدگی قوانین مالیاتی آمریکا به گونه ای است که اغلب شهروندان آمریکایی برای بخشش مالیات به کمک حسابرسان خبره نیازمند هستند و باید مبالغ هنگفتی را به این افراد بپردازند. چه بسا فرد ناچار است درآمد یک ساله خود را به یکی از حسابرسان خبره بپردازد تا وی بتواند امکان بخشش مالیاتی این شهروند آمریکایی را فراهم کند. 

"ویرجینیا لا توره" وکیل مالیاتی آمریکا در دوبی گفت تشدید نظارت های دولت آمریکا بر درآمد نیروهای متخصص این کشور در خارج مانعی در مسیر فعالیت متخصصان این کشور در خارج است. وی گفت برخی از موکلان به من مراجعه می کنند و اعلام می کنند کارفرمایان آنها به هیچ وجه با افزایش حقوق آنها موافق نیستند چون انجام هر اقدامی در این زمینه لازمه طی روندی قانونی برای اعلام این افزایش حقوق به ادارات مربوطه آمریکایی است.

"ساندی اوپراویل" یک شهروند آمریکایی است که اکنون در سوئیس زندگی می کند وی گفت: اخیرا در یکی از جلسات شهروندان آمریکا که در خارج از این کشور زندگی یا کار می کنند شرکت کرده است و در این جلسه به وی هشدار داده اند که در صورتی که در ارائه گزارش مالی و ارائه مالیات به دولت آمریکا اشتباه کند ممکن است هزاران دلار جریمه یا حتی زندانی شود. همین موضوع باعث شد این زن آمریکایی در فوریه سال دو هزار و چهارده تابعیت آمریکایی خود را ابطال کند. وی گفت برخورداری از حق تابعیت آمریکا و زندگی یا کار در خارج از این کشور موقعیت ناامنی را برای هر شهروند آمریکا ایجاد می کند.

"روبرت وود"وکیل امور مالیاتی و تحلیلگر امور مالی موسسه فوربس به نیوزویک گفته است اکنون بکارگیری شهروندان آمریکایی توسط کارفرمایان خارجی به چالشی جدی برای این کارفرمایان تبدیل شده است. وی گفت: "برخی از موکلان من اعلام کرده اند کارفرمایان خارجی نیروهای متخصص غیرآمریکایی را به همتایان آمریکایی آنها ترجیح می دهند."

بسیاری از نمایندگان مجلس و مقامات آمریکا معتقدند شهروندان این کشور که در خارج از آمریکا کار یا زندگی می کنند از پرداخت مالیات به دولت خودداری می کنند.

نیوزویک در پایان نوشته است بطور تقریبی حدود هفت میلیون و ششصد هزار شهروند آمریکا در خارج از این کشور زندگی یا کار می کنند. تعداد این گروه از شهروندان آمریکا تقریبا اندازه جمعیت ایالت ویرجینیا است که از لحاظ جمعیت در میان ایالت های آمریکا رتبه سیزدهم را به خود اختصاص می دهد. اما کنگره آمریکا به مسائل و مشکلات این قشر از جمعیت این کشور توجه نمی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار