ازدواج شاد ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را با توجه به یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه پیتزبورگ انجام شده است ،کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران، مطالعات بسياري درباره ارتباط بين سلامتي قلب و ازدواج انجام شده است در ماه مارس سال جاری، اخبار پزشکی در يک مطالعه نشان دادند که زنان مجرد با احتمال بيشتري بر اثر بيماري هاي قلبي مي ميرند، در حالی که مطالعه دیگری که از مرکز پزشکی در نیویورک انجام شد نشان مي دهد بيماري قلبي ارتباط مستقمي با ازدواج دارد.

محققان 281 بزرگسال میانسال سالم و به کار که ازدواج کرده بودند را مورد مطالعه قرار دادند و دريافتند تعامل مثبت با شريک زندگي خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

با اندازه گيري  ضخامت
شریان کاروتید- عروق خونی بزرگ در گردن خون اکسیژن -در افراد بزرگسال مشخص شد ضخیم شدن شریان کاروتید می تواند آنها را به
خطر CVD را افزایش دهد.

نتایج این مطالعه که اخیرا در مجله پزشکی روان تنی منتشر شده است، نشان داد که شرکت کنندگانی که تعاملات منفی با شریک زندگی خود دارند8.5 درصد در معرض خطر بالاتري از بيماري هاي قلبي هستند.
 
در مطالعه اي که در سال 2013، در مجله انکولوژی بالینی به چاپ رسید، نشان می دهد افرادی که مبتلا به سرطان هستند ازدواج به احتمال زیاد منجر به زندگی طولانی تري در آن ها مي شود.


انتهاي پيام/
برچسب ها: ازدواج ، سلامت ، قلب ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار