شهرکرد/

مبارزه با آفت سن گندم و جو در مزارع استان چهارمحال و بختیاری

مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از پایان مبارزه شیمیایی با آفت سن گندم و جو در سطح 6 هزار و 874 هکتار از مزارع کشاورزی این استان خبر داد.

حسین برزگر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد  گفت: مبارزه با سن مادر در سطح 1874 هکتار و مبارزه با پوره آفت سن هم در 5000 هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است.

وی، هدف از مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و جو را افزایش تولید محصول با کیفیت و جلوگیری از خسارت به کشاورزان عنوان کرد.

برزگر همچنین از مبارزه با سن های برگشتی به اماکن تابستان گذرانی در سطح 700 هکتار از مزارع گندم استان چهارمحال و بختیاری خبر  داد و  گفت: تمامی هزینه های سم پاشی و رصد آفات و کنترل بیماری‌های غلات، از طریق اعتبارات دولتی تأمین شده است.

مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش 33 درصدی سطح مبارزه با آفت سن در این استان نسبت به سال گذشته، اضافه کرد: سطح آلوده مزارع این استان در سال گذشته 20 تا 30 هزار هکتار بود که در 5700 هکتار با این آفت مبارزه شد.

وی افزود: امسال هم سطح آلوده مزارع استان چهارمحال و بختیاری، 40 هزار هکتار است که در سطح 6870 هکتار مبارزه انجام شد.

برزگر گفت: بیشترین سطح مبارزه با این آفت در شهرستان اردل با 2200 هکتار و شهرستان شهرکرد با 1800 هکتار گزارش شده است.

مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، عدم تخریب مراتع، کشت مناسب و آیش مزارع دیم در کوهپایه ها را از عوامل مؤثر بر کاهش آفت سن برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.