همیشه برای تشخیص باکتری‌های مضر در غذاها از نمونه‌هایی که در آزمایشگاه وجود دارد، استفاده می‌شود و شاید زمان طولانی صرف شود، اما روشی جدید ابداع شده که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، برای پیدا کردن باکتری‌های موجود در غذا، راههای مختلفی وجود دارد، اما راه جدیدی ابداع شده که در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

همانطور که می‌دانید روزانه میلیون‌ها نفر بر اثر وجود باکتری‌های مضر در غذا جان خود را از دست می‌دهند، یکی از شایع‌ترین باکتری‌هایی که باعث مرگ انسان‌ها می‌شود، باکتری listeriosis است. بیماری که بر اثر این باکتری به وجود می‌آید علائمی چون تب، استفراغ و اسهال دارد و در صورتی که درمان نشود، در مناطق مختلف بدن پخش می‌شود و ممکن است منجر به عوارض شدید مانند مننژیت شود، این باکتری در موادی مانند شیر، پنیر، سبزیجات، ماهی و گوشت وجود دارد و برای کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است و همچنین زنان باردار، نوزادان و سالمندان بسیار خطرناک است.

این تشخیص به وسیله یک حسگر با اصول علمی انجام می‌گیرد و دانشمندان امیدوارند روز به روز سیستم‌های شناسایی مواد مضر در غذاها پیشرفت بیشتری داشته باشد.



انتهای پیام/

برچسب ها: باکتری ، غذا ، فناوری ، تب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار