ارتش اسرائیل اجساد سه جوان صهیونیست را که در 12 ژوئیه ناپدید شده بودند ،‌ در منطه ای از بلوک غرب پیدا کرد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از صدای روسیه ؛‌ دیانا بوتو ،‌وکیل فلسطینی در مقاله ای که "صدای روسیه"‌آن را منتشر کرد ،‌ نوشت : بوده شدن آنها باعث ایجاد شوک شدیدی در میان صهیونیستها گردید و بهانه ای برای حملات شدید ارتش اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی بخصوص در نوار غزه قرار گرفت . این خشونت ها و حملات حتی پس از پیدا شدن اجساد این سه صهیونیست نیز پایان نخواهد یافت . 

اجساد گیلاد شاعر ، نفتالی فرنکل و ایال یفراه در نزدیکی هبرون ،‌ بزرگترین منطقه در بلوک غرب و با فاصله اندکی از مکانی که ناپدید شده بودند ،‌ پیدا شد . تایم اسرائیل درباره ماجرای ربوده شدن این سه جوان اینگونه نوشت :‌ هنگامی این سه تن در حال بازگشت به خانه بودند خطر را احساس کردند ،‌با پلیس تماس گرفته و اعلام کردند که در حال ربوده شدن هستند . 

پلیس های دریافت کننده این پیام با این تصور که این تماس تنها یک شوخی بوده اقدامی انجام نمی دهند . این نیروهای پلیس اسرائیل اکنون از کار اخراج شده اند . در چند روز بعد از این تماس نیز اجساد این سه جوان پیدا می شود . در همین حال از نخستین روزهای ربوده شدن ای سه تن تل آویو ،‌دولت اسلامی حماس را متهم کرد بدون آنکه دلایل مستند برای اثبات ادعای خود ارائه دهد . 

درادامه این مقاله آمده است : در بیانیه ای که بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه منتشر نمود آمده است که " حماس مسئول این حادثه به شمار می رود و این سازمان باید هزینه جنایت انجام شده را بپردازد . نکته حائز اهمیت و تعجب آور این است تمامی مظنونانی که از ابتدا در ارتباط با این حادثه توسط پلیس اسرائیل بازداشت شدند از اعضا یا حامیان حماس هستند . 

این سازمان نظامی که از سوی اسرائیل , آمریکا و اتحادیه اروپا در ردیف تروریست ها قرار دارد هرگونه ارتباط با ربوده شدن سه جوان صهیونیست را رد کرده است . با این حال تل آویو هشدار داده که در ادامه مجازات حماس دروازه های جهنم را به روی آنان گشورده خواهد شد . 

در عملیات 18 روزه جستجو برای یافتن این سه جوان بیش از 400 فلسطینی بازداشت شدند , صدها خانه تخریب شد و 5 شهروند فلسطینی نیز کشته شدند . همچنین در نشست فوق العاده ای که کابینه تل آویو برگزار کرد ادامه حملات هوایی و زمینی اسرائیل به سرزمین های فلسطینی تصویب گردید . 

در همین حین جنگنده های اسرائیلی دهها نقطه در نوار غزه را مورد بمباران قرار داده است . به گزارش اداره بهداشت و پزشکی فلسطین تاکنون یک فلسطینی بر اثر حملات هوایی اسرائیل به شهادت رسیده است . ارتش اسرائیل همچنین منازل مسکونی افراد بازداشت شده را نیز بمباران کرده است . 

دیانا بوتو ,  از اعضای سابق تیم مذاکره کننده فلسطینی با اسرائیل بر سر " گفتگوهای صلح "  در ادامه مصاحبه اختصاصی خود با "صدای روسیه " تصریح کرد : اسرائیل تصمیم دارد که به کشتار , بازداشت و زخمی کردن فلسطینیان , تخریب خانه های آنها و بمباران سرزمین های فلسطینی _ همانگونه که در 18 روز گذشته انجام داد _ ادامه دهد . این حملات ادامه خواهد داشت چرا که تل آویو هیچ چراغ قرمزی در مقابل خود نمی بیند . 

با توجه به این تنش ها , بطور حتم می توان گفت که هم اکنون گفتگوهای پیچیده صلح میان اسرائیل و فلسطین در آینده نزدیک از سرگرفته نخواهد شد . این مذاکرات آنقدر که مطلوب اسرائیل است منافع فلسطین را محقق نمی سازد .

بعنوان مثال در دو دهه گذشته که پروسه مذاکرات صلح مطرح شده , تعداد یهودیانی که به سرزمین های اشغالی وارد و ساکن شده اند به سه برابر افزایش یافته است . این مذاکرات بعنوان پوششی برای ساخت و توسعه شهرک سازی های یهودی نشین در بلوک غرب و اشغال هرچه بیشتر سرزمین های فلسطینی استفاده شده است . 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار