سفیر سوریه در تهران گفت: ارتش عربی سوریه هنوز هم یکپارچه و نیرومند عمل می‌کند و این هماهنگی را میان ارتش و ملت برای مقابله با اقدامات تروریستی به خوبی می‌بینیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سفیر دولت سوریه امروز سه شنبه(10تیرماه)‌ در اولین جلسه سلسله نشست‌های روز جهانی قدس که در موسسه تحقیقات سیاسی علمی ندا برگزار شد ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به ملت ایران مقام معظم رهبری و آرزوی پیشرفت و اقتدار روز افزون ایران گفت: ما باید توجه کنیم که مسئله واقعی جنگ اصطلاحات است، آنها با اصطلاحاتی که به کار می‌گیرند مفهوم واژگان را به مردم وارونه نشان می‌دهند.  
 
وی با اشاره به واژه‌هایی که در مورد اقدامات تخریبی تروریست‌ها به کار می‌برند تأکید کرد: واژه انقلاب مقدس است ولیبا نسبت دادن آن به این اقدامات تروریستی آن را لگدمال می‌کنند.  
 
عدنان محمود با اشاره به سفر وزیر خارجه آمریکا در سال 2003 به سوریه تأکید کرد: وزیر خارجه آمریکا تقاضای قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله را داشته است.  
 
وی همچنین با بیان اینکه در آغاز حوادث سوریه رایس اعلام کرده بود این جنگ درد زایمان خاورمیانه جدید است خاطر نشان کرد: به برکت مقاومت و جان فشانی‌های ملت سوریه این طرح خاورمیانه جدید ناکام ماند. 

وی افزود: بررسی تحقیقاتی که در مراکز پژوهشی آمریکا انجام شد آنها اعلام کردند راه رسیدن به تهران از دمشق می‌گذرد.  
 
سفیر سوریه در تهران خاطر نشان کرد: ملت سوریه در این انتخابات اراده خود را طریق صندوق‌های رأی نشان داد و با مشارکت مردمی دفاع از حاکمیت سوریه و دخالت خارجی را عیان کرد.  
 
وی افزود: این انتخابات تأکیدی بود بر پیوند سوریه با محور مقاومت. 

عدنان محمود تمام ادعاهای غرب در مورد دموکراسی را بی‌اساس خواند و تأکید کرد: آنها آماده نیستند صدای مردم سوریه و ملت‌های منطقه را بشنوند چون در سوریه و عراق مردم نشان دادند که دنبال تثبیت رأی خود هستند آمریکایی‌ها همواره ادعای دفاع از منافع سوریه را داشتند درحالی که از دست نشاندگان خودشان حمایت می‌کردند و آنها را جنگجویان معتدل می‌نامیدند. 

وی تصریح کرد: نبردی که اکنون داریم نبردی اندیشه‌ای، اخلاقی و معرفتی است در حقیقت یک طرف این نبرد نبردی اخلاقی با اصول اخلاقی ثابت با محوریت ایران، سوریه و مقاومت است و طرف دیگر یک طرح تکفیری، تروریستی و ویران‌گر است که هدف آن تخریب تمدن منطقه است. 

عدنان محمود تأکید کرد: ما پایبند اصول خود هستیم و پیروزی از آن ماست که از اصول اخلاقی پیروی می‌کنیم. 

وی تصریح کرد: رویدادهایی که در جریان است یک حلقه جدید از توطئه نوینی است که همیشه در منطقه برای به زانو درآوردن فلسطین و محور مقاومت بوده است. 

سفیر سوریه در ایران شروع این توطئه صهیونیستی، غربی و آمریکایی را مربوط به سال‌ها پیش عنوان کرد و هدف آن را ضربه زدن به آرمان فلسطین نام برد و تأکید کرد: در حال حاضر فقط ابزارهای این توطئه تغییر کرده است. 

عدنان محمود خاطر نشان کرد: سوریه در رابطه با مسائل فلسطین در چند سال اخیر ورود کرده و در حال حاضر سوریه در راستای ناکام کردن این توطئه به مقابله پرداخته است. 

وی تأکید کرد: با وجود تمامی تهدیدات و خطراتی که سوریه در این سال‌ها با آن مواجه بوده هیچ گاه آماده سازش در مورد فلسطین نبوده است. 

وی با اشاره به اینکه بین گروه‌های تکفیری و اسرائیل برای خرابکاری در کشورهای منطقه هماهنگی مستقیم وجود دارد اظهار داشت: از آغاز این اقدامات مشخص بود هدف آنها تضعیف مقاومت از طریق سوریه است. 

عدنان محمود تأکید کرد: با اطمینان می‌گویم سرنوشت این توطئه مانند توطئه‌های سابق ناکام خواهد شد در حقیقت بیش از 3 سال این تهاجم ناجوانمردانه می‌گذرد و نقش دست آوردهای ارتش سوریه به خوبی روشن است. 

سفیر سوریه در تهران با بیان اینکه ملت سوریه در این مدت جان فشانی‌های زیادی کردند و زیربناهای کشورشان تخریب شد تصریح کرد: همه این‌ها فقط برای محور مقاومت در منطقه بود و انتخابات سوریه نشان داد مشارکت 73 درصدی با تمام تهدیدات تروریستی که وجود داشت رخ داد. 

وی با اشاره به اظهارات نتانیاهو گفت: در مورد استقلال کردستان عراق نقش آمریکا و اسرائیل در مسائل منطقه مشهود است. 

عدنان محمود افزود: رژیم صهیونیستی در حال مداوای مجروحین تروریست‌هاست و به عیادت آنها می‌رود، این تصویر برای مردم روشن کرده هدف این توطئه آمریکایی، غربی، صهیونیستی، غارت ثروت و منافع کشورهای منطقه است. 

وی گفت: سوریه جان فشانی‌های زیادی برای دفاع از فلسطین داشته است 100 هزار پناهنده فلسطینی در سوریه زندگی می‌کنند و از حقوقی مساوی شهروندان سوریه برخوردار هستند. 

عدنان محمود با اشاره به ناکام ماندن شرط ‌بندی‌های حامیان تروریست‌ها اظهار داشت: ارتش عربی سوریه هنوز هم یکپارچه و نیرومند عمل می‌کند و این هماهنگی را میان ارتش و ملت برای مقابله با اقدامات تروریستی به خوبی می‌بینیم درحقیقت نتیجه این اقدامات تروریستی باعث شد ذائقه کشورهای عمومی منطقه تغیر کند ما توانستیم یکه تازی رسانه‌ای که آمریکایی‌ها داشتند را بشکنیم. 

وی افزود: در حقیقت علاوه برآمریکا قطر، عربستان و ترکیه هم در این اقدامات تروریستی سهیم هستند. 

سفیر سوریه در تهران در ادامه عنصر دخالت خارجی را در مسائل سوریه یک عنصر اساسی عنوان کرد و یادآور شد: شعارهایی که در آغاز این حوادث می‌دادند از کشورهای عضو ناتو برای دخالت نظامی در سوریه دعوت می‌کرد.
 
عدنان محمود تصریح کرد: دولت سوریه از سال 1970 تاکنون حتی یک دلار بدهی هم نداشته و برای تأمین مایحتاج خود خودکفا بوده است. 

سفیر سوریه در ایران خاطرنشان کرد: همواره ذخیره‌ای از گندم داشتیم که برای 4 سال کفایت می‌کرد، سوریه به 78 کشور دارو صادر می‌کرد اما در این جنگ به مدارس، بیمارستان‌ها و60  درصد از شبکه برق سوریه آسیب زدند و کارخانه‌های صنعتی حلب را غارت کردند و به ترکیه بردند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: سوریه ، حوادث ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار